Weekenden in Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu Weekenden in Nicaragua - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

Weekenden in Nicaragua

Blijf op de hoogte en volg Marinda

31 Oktober 2012 | Nicaragua, Granada

Wat genieten hier toch! Alweer twee prachtige weekendjes weg achter de rug! Twee weken geleden zijn we naar Ometepe gegaan met een groep van 12 Nederlanders, echt een en al gezelligheid. Ometepe is een eiland dat bestaat uit twee vulkanen, echt prachtig. Na een reis van ongeveer 4 uur kwamen we aan bij een super schattig hostel, welke een en al hangmatten in de binnenplaats had en pal aan het strand lag. Dus wakker worden en meteen het strand op, heerlijk! Bij aankomst zijn we eerst gaan zwemmen in een kratermeer “ Ojo de Agua”, dit meer had een prachtige groen/blauwe kleur en was ijskoud, oftewel heerlijk verfrissend! Daar ook onze eerste Coco Loco gehad (Cocosnoot, met cocoswater, wodka, pina colada enz). `s Avonds nog heerlijk op het strand gezeten en vroeg naar bed gegaan omdat we de volgende dag een beetje fit wilden zijn voor de klim van de vulkaan Concepción.

’s Ochtends om 8 uur begonnen we aan de klim, het begin was echt een hel in de fietswereld noemen ze dat volgens mij “vals plat”. Een eind lopen en kapot zijn omdat het toch een hellingshoek heeft. Na een half uur waren we dan daadwerkelijk bij de voet en de meesten konden zichzelf wel voor de kop slaan dat ze hiermee waren begonnen. Gelukkig werd het al gauw een super leuke klim, met handen en voeten de berg op, prachtig! Wel echt mega zwaar, ben nog nooit zo kapot geweest, maar zeker de moeite waard! Een prachtig uitzicht! Ook zeer grappig, ik heb hier sportschoenen gekocht en een goede kwaliteit kun je niet verwachten bij hardloopschoenen voor nog geen 20 euro. Op de helft van de klim had ik een soort van flippers aan en hingen de zolen los onder mijn schoenen. De tocht naar beneden vond ik echt doodeng, ik gleed de hele tijd uit, deels omdat mijn schoenzolen dus niet vast zaten maar ook omdat ik stond te shaken op mijn benen. Maar gelukkig heelhuids beneden aangekomen, al dan wel met drie dagen spierpijn voor de boeg! De volgende dag wilden we graag gaan kayakken, maar helaas moesten we dit laten varen omdat het te hard regende.

Afgelopen weekend zijn we naar de studentenstad León geweest. De rest van de groep zou al vrijdagmiddag gaan, ik moest nog werken dus zou vanuit mijn werk aan het eind van de middag komen. Helaas had ik dikke pech, er was een ongeluk gebeurd tussen Managua en León aan 1 kant van de weg en dan is geduld een schone zaak, alleen kennen ze dat hier niet. Het was een eenbaansweg van beide kanten, maar toen we in de file kwamen te staan, bleek onze kant geen geduld te hebben omdat de tegenliggende kant wel aan het rijden was. Wat ging mijn kant doen, elkaar inhalen en uiteindelijk stonden er 4 rijen dik auto`s van mijn kant, waardoor we de tegenliggende auto`s ook blokkeerden want die konden er dus ook niet meer langs, complete chaos dus, en het duurde dus ook uren voordat er weer een klein beetje beweging in kwam. Opzich bij aankomst kon ik er ook wel weer omlachen, hoe vanzelfsprekend dingen in Nederland zijn, en hoe onvanzelfsprekend dat hier kan zijn. De avond was dus helaas bij aankomst al voorbij en ben dus ook na 1 drankje meteen mijn bed ingedoken. De volgende ochtend gingen we naar de Cerro Negro, een vulkaan zonder vegetatie, echt een bijzondere vulkaan, pikzwart! De tocht naar boven was totaal niet zwaar, we waren binnen een uurtje boven en eenmaal boven aangekomen mochten we met een soort van geïmproviseerde snowboards naar beneden zittend surfen! Ik had verwacht dat dit echt keihard zou gaan, doordat ik filmpjes op youtube had gezien, helaas bleek het dik tegen te vallen en zaten we waarschijnlijk bij de verkeerde touroperator, want een volgende groep zagen wij nog naar beneden gaan en die gingen echt heel wat harder, dus kleine tegenvaller, maar de tocht langs de kraters en het uitzicht boven de vulkaan waren prachtig, dus het was zeker de moeite waard! ’s Middags hebben we even een rondje Léon gedaan en ’s avonds hadden we een mooi feestje, want ja we waren natuurlijk wel in De studentenstad van Nicaragua! De volgende dag heerlijk uit wezen brakken op het strand om maandag weer fit op mijn stage aan te zijn gekomen!

Stage gaat momenteel steeds beter, begin mijn plekje een beetje te vinden, heb een goed gesprek gehad met mijn begeleiders en dingen zijn veel duidelijker geworden. Aankomende weken zijn mijn begeleiders beiden weg en dat betekend dat ik zelf aan de bak moet, maar dat gaat zeker wel goed komen! Ook de avonden doordeweeks in Granada zijn nog steeds hartstikke leuk, ik woon samen met 3 andere meiden en we eten elke avond gezellig samen aan tafel en spreken de dag een beetje door, ook zijn we afgelopen week in de avond een keer naar een honkbalwedstrijd geweest met de andere Nederlanders , leuke ervaring en deze ga ik zeker vaker bezoeken! Aankomende week vertrekken helaas aardig wat Nederlanders, maar gelukkig blijven de meiden die in mijn hostel wonen net zo lang als mij! Aankomende weekenden hebben we dan ook helemaal vol gepland met activiteiten, want we willen natuurlijk elke stad, dorp en vulkaan ontdekken van Nicaragua!

Foto`s staan op mijn facebook!

  • 31 Oktober 2012 - 22:01

    Mams:

    Ondanks dat wij tussen de verhalen op waarbenjij.nu ook van alles horen, is het nog steeds zo leuk dit te lezen en die foto's (natuur) - daar hangen er binnenkort wat van aan onze muren.

    Liefs je mams

  • 01 November 2012 - 20:50

    Marianne:

    Weer een leuk verhaal en geweldig om te lezen dat wij het hier toch best goed voor elkaar hebben! Heel veel plezier en succes verder. En wacht het volgende verslag weer af!!

  • 12 November 2012 - 09:17

    Gaby:

    He Marin,

    WAUW wat doe je veel en maak je veel mee! Heeel veel plezier!

    Liefs, x

  • 12 November 2012 - 09:17

    Gaby:

    He Marin,

    WAUW wat doe je veel en maak je veel mee! Heeel veel plezier!

    Liefs, x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 490
Totaal aantal bezoekers 31695

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: