De tijd vliegt voorbij! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu De tijd vliegt voorbij! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

De tijd vliegt voorbij!

Door: Marinda van Renselaar

Blijf op de hoogte en volg Marinda

03 December 2012 | Nicaragua, Granada

Op het moment alweer over de helft van mijn stage, time flies when you’re having fun!

Stage is leuk, ik blijf gelukkig lekker bezig met van alles en nog wat, soms is het even zoeken maar gelukkig lukt dat wel redelijk! De bedrijfsbezoekjes met de consultanten zijn afgelopen en ik zal vanaf nu zelf een drietal bedrijfjes gaan begeleiden voor de aankomende twee maanden.

Ik ben op zich niet meer echt up to date met mijn reisverslagen, maar gelukkig schrijf ik in mijn agenda wat ik elk weekend heb doe, dus ik kan het gelukkig in een chronologische tijdsvolgorde vertellen. Mijn vorige reisverslag ging over het weekend Leon, wat eigenlijk het laatste weekend was dat alle Nederlanders er nog waren. De week daarop vertrok eigenlijk bijna iedereen en inmiddels zijn we dus nog maar met z’n 4en over. Het is wel heel wat rustiger, desalniettemin vermaken we ons nog op en top!

Het eerste weekend na Leon ben ik samen met Kim richting het noorden van Nicaragua afgereisd, dit zou voor ons echt een van de leukste weekenden worden. Eerst zijn we richting Miraflor gereist, wat een heel groot en prachtig natuurgebied is. Het is wel een heel anders dan andere natuurparken, want in dit park zijn ook een aantal boerderijen gevestigd waar ze ecologische producten verbouwen, met name koffiebonen. Ons aankomst was in de avond en de zon ging al onder terwijl wij nog steeds op zoek waren naar de bed&breakfast waar we voor een nacht hadden gereserveerd, het was dan ook best eng om in een donker bos te zoeken naar een huis, gelukkig kwamen we een motor tegen die uiteindelijk de eigenaar voor ons heeft opgehaald zodat deze met ons kon meelopen. De volgende ochtend hebben we een tocht te paard gedaan door het park langs alle boerderijen, watervalletjes, steile afdalingen enz. Na deze tocht gingen we weer terug naar ons hostel waar we een Amerikaans gezin ontmoette, met twee hele schattige meisjes van 4 en 7 die verzot waren op ons haar en ik heb dan ook de meest idiote staartjes in mijn haar gehad, haha!
De volgende dag zijn we richting Somoto gegaan, waar we een canyon tour geboekt hadden, dit was echt heel gaaf! Ons zelf laten meevoeren door een rivier, door kleine stroomversnellingen drijven, van kleine watervalletjes af glijden, van kliffen van 15 meter afspringen, allemaal echt super gaaf om te doen! Die avond besloten we om op de uitnodiging van het Amerikaanse gezin in te gaan en hen te bezoeken in hun huis in Estelli, daar hebben we heerlijk gegeten en niet te vergeten onze eerste warme douche gehad in maanden!!

De rest van de weekenden hebben we het aardig rustig aan gedaan, de enige trip die ik nog had ondernomen was afgelopen weekend naar Costa Rica. Wat een prachtig maar wel duur land van wat ik heb gezien! Ik had maar 3 dagen en besloot om onmiddellijk door te reizen naar een natuurgebied ‘Monteverde’ dicht bij San Jose. Hier heb ik hele gave tours geboekt, zo heb ik gewandeld over bruggen die gigantisch hoog hingen, waardoor je over de toppen van het ‘cloud forrest’ liep. `s Avonds heb ik een nachttour gedaan, hier gingen we met een gids de bossen in om allerlei dieren te spotten, heel erg interessant en een klein beetje eng om allerlei slangen, luiaarden, vleermuizen, vogels, insecten tegen te komen in het donker. De laatste dag dat ik er was ben ik gaan Canopy’en, langs de bomen, over valleien, zwaaien aan een touw als Tarzan en abseilen van een hoog platform!

“A man travels the world over in search of what he needs and returns home to find it.” ― George Augustus Moore, The Brook Kerith
Hoe leuk ik het hier ook heb, toch heb ik het idee dat ik zo nu en dan echt even wat heimwee heb, ik wilde het eerst geen heimwee noemen omdat het niet de heimwee is dat ik per se naar huis wil. Het is meer van oke, ik heb het naar mijn zin maar ik mis ook best wel mn vriendinnetjes en familie thuis! Gelukkig heb ik wel echt wat om naar uit te kijken want mijn moeder komt 18 december deze kant op:)! Oftewel al over 2 weekjes!! Ik heb er echt heel veel zin in, ik heb al een hele lijst opgesteld over wat we kunnen gaan bezoeken en wanneer ze hier is, beslissen we wel wat, wanneer en waar we iets gaan doen!

Thnx voor het lezen en tot de volgende keer:)!

  • 03 December 2012 - 07:55

    Mams:

    Wat een prachtig verslag weer en weet je telkens denk je ze neemt me meer in haar verhalen, maar nu komt toch echt het besef.......
    Vandaag over twee weken ben ik onderweg naar je toe meissie en heb er heel veel zin om die foto's en verhalen mee te maken samen met jou.
    Tot gauw, meissie!

    Je Mams

  • 03 December 2012 - 08:20

    Suus:

    Omg Marinda je verhalen zijn jaloersmakend! Ja hoer in NL KLM je ook geen valleien en ravijnen tegen.. Tjongejonge, je hebt duidelijk weer iets van je Try-before-you-die-list afgestreept! Ik gun het je alles!
    Veel plezier nog en 1 februari staat met koeienletters beschreven: MARINDA KOMT TERUG!

    Dikke kus en veel liefs,
    Suuz

  • 03 December 2012 - 08:22

    Suus:

    Oke die rare spelfouten komen door mijn Autocorrect op de iPhone

  • 03 December 2012 - 09:44

    Fil:

    “A man travels the world over in search of what he needs and returns home to find it.”

    So very true!!!

  • 03 December 2012 - 12:50

    Nel:

    Ik heb weer genoten van je reisverslag. Heel leuk!

  • 03 December 2012 - 23:40

    Gertine:

    Suuuuper cool marin!! En super jaloers:)
    Geniaal om alles te lezen. Hoop dat ik je binnenkort ook us spreek. Aangezien onze skypedates stroef lopen door mij :p.. Stomme werk altijd!
    Heeeeel veel plezier schat!! Vermaak je, en spreek je snel

    Kussss

  • 19 December 2012 - 21:02

    Ferah En Thijs :

    Hoi Marinda,
    Je kent mij niet, maar ik ben je reisverslag tegengekomen via google omdat ik ook opzoek ben naar een stage in nicaragua en ook eerder van diezelfde organisatie(NJE) heb gehoord.
    Ik ben zelf student International Business & Languages en zou er graag in februari stage willen gaan lopen. Ik zou daarom graag meer van je willen weten zoals ervaringen en contacten binnen het bedrijf om te solliciteren(ik heb namelijk niet het geld om on-stage hiervoor te betalen, en al helemaal niet als ik het zelf kan regelen). De site en algemene contactinformatie heb ik al gevonden, maar als je een iets directere weg weet via je huidige collega's bijvoorbeeld hoor ik het heel erg graag. Je zou me echt enorm helpen.
    Groeten,
    Thijs van den Hurk.

    thijsvdhurk@gmail.com

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 530
Totaal aantal bezoekers 31680

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: