Stage Nicaragua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu Stage Nicaragua - Reisverslag uit Managua, Nicaragua van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

Stage Nicaragua

Blijf op de hoogte en volg Marinda

02 Augustus 2012 | Nicaragua, Managua

Jaaa ik kan weer op reis! Deze keer Nicaragua als bestemming:) ipv met mijn rugzakje alles ontdekken, ga ik nu met een mega koffer richting dit land voor stage.
Mijn stage bedrijf en mijn opdracht in general:

Emprendedores Juveniles de Nicaragua!
The Nicaraguan Institute is one of the oldest NGO´s in Nicaragua, founded in 1963 by young entrepreneurs to promote stronger links between society and private enterprise. In 1992 they have set up a special Program focused on young people to create their own business, called "Young Nicaraguan Entrepreneurs ( YNE)'. Although it is still linked to national institution, the 'youth version' now has its own legal NGO status and is affiliated to another NGO active in this field; it is a worldwide organization with presence in some 120 countries.

YNE implements programs all over Nicaragua and the main office is located in Managua. They focus on different groups such as: kids and adolescents attending secondary education, youth from rural areas, youth in social risk situation (among others gang members). In 2012 they have already created over 40 new businesses.

De algemene doelstelling van mijn stageopdracht is jongeren uit verschillende delen van het land en die door YNE (EJN) een bedrijfstraining hebben ontvangen, ondersteuning verlenen in de opstartfase van hun nieuw bedrijfje.
Oftewel:
1) Begeleiding in het opstellen of bijstellen van een ondernemingsplan van de groepjes jongeren (1-7 personen), aan het eind van hun trainingsfase.
2) Bedrijfstechnische ondersteuning geven aan nieuwe bedrijfjes van jongeren in hun opstartfase.
3)Onderzoek naar de technische en financiële condities voor het opzetten van een mogelijke bedrijfsincubatorstructuur in één van de steden van Nicaragua.
4)Meewerken aan het systematizeren van de ervaringen van YNE (EJN) in hun ondersteuning van bedrijfjes van jongeren.

Over een paar weekjes ga ik daadwerkelijk die kant op, YAY!! 5 september om precies te zijn:)!

Ook deze keer ga ik weer zo veel mogelijk reisverslagen maken!

  • 02 Augustus 2012 - 13:47

    Suzan:

    Woehoee spannend Marin!!! Weer een nieuw avontuur tegemoet :) Het is je gegund!
    5 september staat in mijn agenda.. maar wanneer is de datum van terugkomst? :P

    Liefs!

  • 02 Augustus 2012 - 14:07

    2 Augustus 2012. Door: Nel:

    Hartstikke goed, meid!
    Hartstikke leuk dat je ons op de hoogte houdt.
    De verslagen vanuit Australië waren toppie!!

    Liefs,

  • 02 Augustus 2012 - 14:14

    2 Augustus 2012. Door: Nel:

    Hartstikke goed, meid!
    Hartstikke leuk dat je ons op de hoogte houdt.
    De verslagen vanuit Australië waren toppie!!

    Liefs,

  • 03 Augustus 2012 - 12:27

    Marianne:

    Hartstikke top meid! Heel veel succes en leuk dat we weer mee kunnen lezen met wat je allemaal mee gaat maken! Spannend maar weer!

  • 04 Augustus 2012 - 16:47

    Margriet:

    Heey Marinda,

    Het is je dus toch gelukt! Super hoor. Ik wens je alvast heel veel plezier en ga je zeker weer volgen.

  • 05 Augustus 2012 - 19:12

    Jolanda:

    Hallo Marinda, ik wil je graag gaan volgen, maar wil je dan even mijn emailadres wijzigen, je hebt hen nu nog naar de oude ( telfort) gestuurd. Mijn goede adres staat hierboven.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 376
Totaal aantal bezoekers 31732

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: