Alweer twee weken hier! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu Alweer twee weken hier! - Reisverslag uit Granada, Nicaragua van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

Alweer twee weken hier!

Blijf op de hoogte en volg Marinda

23 September 2012 | Nicaragua, Granada

Onderhand alweer twee weken Spaanse cursus achter de rug en al een heleboel geleerd! Elke ochtend van 8 tot 12 hebben we 1 op 1 les en om twee uur doen we elke dag een activiteit, zo leren we traditionele Nicaraguaanse gerechten koken, bezoeken we markten, krijgen we les op een eilandje en bezoeken we het landelijke gebied van Nicaragua. Vooral die laatste activiteit vond ik erg bijzonder. Zo leer je de planten en vruchten kennen die in het land groeien, hoe de mensen daadwerkelijk leven zo zonder stroom en stromend water. Ook heb ik nu voor het eerst in mijn leven brulapen in het wild gezien en in een 4x4 gereden door beekjes, over rotsen enz! Tijdens mijn eerste cursus week praatte ik eigenlijk alleen Spaans in de ochtend, dit omdat er nog een aantal andere Nederlanders de cursus volgden blijf je toch veel Nederlands praten. De tweede week zat ik alleen nog met een Duits vrouwtje, zij wilde liever zoveel mogelijk Spaans praten, dus tijdens de les en de activiteit probeerden we zoveel mogelijk Spaans te praten, ik merk toch wel dat dit beter werkt. Natuurlijk wordt het nog een hele opgave om daadwerkelijk stage te gaan lopen en constant Spaans te spreken, maar ik heb er wel gigantisch veel zin in!

Vorig week zaterdag zijn we met een stel Nederlanders richting het kustplaatsje San Juan del Sur gegaan, hier hebben we natuurlijk ook even het nachtleven ontdekt aan het strand. Zondag zijn we naar Playa el Coco geweest, en hebben hier een riante villa met z`n allen gehuurd. Playa el Coco is een prachtig strandje met geweldige rotspartijen aan de zijkanten en uitzicht op Costa Rica en niet te vergeten het ligt aan de pacifische oceaan! Zondagnacht zijn we een nog naar een strandje in de buurt van Playa el Coco geweest om schildpadden te bekijken die op het strand kwamen om eieren te leggen, heel bijzonder om deze taferelen van nog geen meter afstand mee te mogen maken!

Afgelopen donderdag is mijn stage begeleider met zijn vrouw vanuit Managua bij mij op bezoek gekomen en hebben we gezellig met z`n 3en op het terras een hapje en drankje genuttigd. Hartstikke leuk om elkaar zo even te ontmoeten en om in een ontspannende sfeer even te praten over mijn taken die ik zal gaan uitvoeren tijdens mijn stageperiode, na dit gesprek heb ik nog eens veel meer zin gekregen om met mijn stage te beginnen!

Gisteravond hebben Kim, Anna en ik een nachttour gedaan bij de vulkaan van Masaya, heel bijzonder om deze actieve vulkaan in de schemering mee te maken. Ook kregen we een helm, zaklamp en een klein gasmaskertje mee omdat we ook nog de grotten in gingen bij de vulkaan, ook dit is weer een ervaring op zich, in het donker de grotten in die ooit door lava zijn gevormd en waar duizenden vleermuizen leven en om je oren vliegen, zo nu en dan even je gasmaskertje op om niet te veel van die zwavelgassen in te ademen. Vandaag staat een dagje Masaya in de planning, eerst een soort van housewarming bij een aantal Nederlanders en daarna naar een feest in het stadje, volgens mij omdat er weer een of ander religieus feest is. Eerlijk gezegd volg ik het allemaal niet zo goed hier, maar het lijkt er op alsof ze om de paar dagen wel weer een reden hebben om een feest te organiseren, wat wij natuurlijk helemaal niet erg vinden!

Nog een weekje Spaanse cursus en per 1 oktober begin ik met mijn stage, waar ik echt gigantisch veel zin in heb!

Kusjes vanuit Granada

  • 23 September 2012 - 19:25

    Mams:

    Geniet van elke dag en laat ons blijven genieten van de verhalen en de mooie foto's.
    Liefs van je Mams

  • 24 September 2012 - 10:51

    Lisanne:

    Woow wat klinkt dat alemaal gaaf Marin!!
    Geniet ervan...

  • 24 September 2012 - 12:47

    Marianne:

    Leuk om je verhalen te lezen en wat klinkt het allemaal leuk! Alvast succes met je stage. En ik kijk weer ui naar je volgende verslag!


  • 24 September 2012 - 14:55

    Suus:

    Ha lieve Marin!
    Superleuk om je update te lezen en dat je zo betrokken raakt in het Nicaraguaanse leven. De ultieme ervaring!
    Ik tel de dagen met je af tot je stage begint; ben benieuwd hoe je het gaat vinden!

    Geniet en succes!

    Dikke kus

  • 07 Oktober 2012 - 21:35

    Renata:

    Lieve Marin, ook ik heb je verslag eindelijk gelezen! (liep een beetje achter door de vakantie..)
    klinkt goed en ben heel benieuwd wat ik over 2 weken weer ga lezen! (en dan gaan we ook zeker even skypen!)
    Zoals iedereen al zegt; blijf lekker genieten en succes met alles!
    Heel veel liefs!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 448
Totaal aantal bezoekers 31712

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: