kiwi experience tour! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu kiwi experience tour! - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

kiwi experience tour!

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

08 April 2010 | Nieuw Zeeland, Wanaka

De paar daagjes langer in Nelson blijven, werden er wat meer dan een paar. Ik kreeg namelijk de avond voordat ik vertrok een baantje in het hostel aangeboden. Ik moest elke ochtend een uurtje wat douches en toiletten schoonmaken en dan had ik gratis accommodatie in een privekamer. Dus uiteindelijk ben ik daar meer dan 2 weken gebleven, omdat ik haast geen geld meer overhad voor de rest van mijn reis.
Super leuk hostel werd door vader en zoon gerund, vader was een grote brompot en zijn zoon 'Paul' daarintegen weer een hele vriendelijke man. Een paar dagen later vroeg paul of ik het leuk vond om mee te gaan om wat kogels af te vuren in het bos, en tuurlijk zeg ik daar geen nee tegen. We hadden een soort target gemaakt, door op een plankje 2 van de rondjes te verfen. Daarna zijn we de bergen ingereden en toen kogels afvuren, was echt super grappig om te doen. Ik had een wat lichter geweer en deze deed geen pijn aan mijn schouder, maar ik probeerde 1x met het geweer van paul te schieten, maar daar stopte ik na 1 schot gelijk mee, want mijn schouder klapte super hard achteruit:P! Een dag later ging paul met een vriend jagen en hij kwam terug met een wild zwijn, dus de volgende dag hadden we een heerlijke curry met vers vlees!

4 April was het dan toch echt tijd om te beginnen met de rest van mijn trip door nieuwzeeland, helaas moet ik het nu wel in 15 dagen doen, maar doordat ik met de kiwi-experience bus reis, is dat zeker wel te doen;)! Het enige, wat ik dan ook echt super jammer vind, is dat ik geen een van de big7walks (meest beroemde en mooiste hiketochten van een paar dagen in nieuwzeeland)kan lopen, omdat ik daar gewoonweg geen tijd voor heb.
De eerste stop van de bus was in het Nelson Lakes national park (met haar ijskoude glaciermeren) Het meer 'lake rotoiti' waar we stopten was echt een perfect plaatje, super glad en met weerspiegelingen van de bergen in het meer! Nadat ik had geluncht op het strand besloot ik om een kleine wandeling te maken van 30 min. Eenmaal terug, wou ik toch eigenlijk wel zo`n geniale foto. Oftewel, bikini aan en 1 sprong in het ijs-ijs-ijskoude-koude-koude waterrrrbrrr. Maar binnen 10sec was ik aan de de kant, meteen afdrogen en een heerlijke sweater weer aan!
Toen we vertrokken reden we door een prachtig landschap, namelijk door de Buller Gorge, wat bekend staat als de 'most scenic drive in the South Island'. Nadat we de Gorge uit waren volgden we nog een heel eind de buller river. Toen ook nog even gestopt om een foto te maken van de rivier en dat vind ik het leuke aan kwiw-experience, de bus stopt ook gewoon op plekjes onderweg om alleen maar even snel een foto te schieten, dit had ik niet met Greyhound in Australi"e, deze bracht je gewoon van punt naar punt.
In Westport aangekomen, ging ik eerst naar het informatiecentrum om te kijken of ik iets echt gezien moet hebben, dit bleek de wandeltocht aan de kust te zijn 'Cape Foulwind'. Dus vanuit het informatiecentrum ben ik meteen gaan lopen naar het begin van de track. Maar na een half uur begon het te regenen en ik was nog helemaal niet ver, dus ik had er geen zin meer in en ik ben terug gegaan naar het hostel. In het hostel was een mega tv-room, dus die avond een filmavondje met wat andere mensen van het hostel gehouden.
De volgende dag vertrokken we rond half 10, in de bus verteld de buschauffeur dat we 10 min. moeten rijden en dan hebben we een wandeltocht langs de kustlijn 'Cape Foulwind' wat was ik blij dat ik hem gisteren niet al gedaan had! De route was echt prachtig! Mega rotspartijen en golven die echt megahoog komen. Ook 2 hele grote baaien met stranden en het mooie was dat de golven al erg ver uit de kust breken, en dat maakt het plaatje helemaal perfect! Onderweg zagen we ook nog een zeehondenkolonie, maar foto`s maken lukt niet echt omdat de zeehonden echt precies dezelfde kleur hebben als de rotsen. Cape Foulwind is het dichtstbijzijnde punt bij Australie, maar nog steeds veeeeel te ver weg om ooit te kunnen zien vanaf daar.
De volgende stop was bij de pancake rocks. Dit was echt super gaaf om te zien, met een beetje fantasie lijken de rotsen ook echt op een stapel pannenkoeken. Wat erg mooi was, waren de golven die tegen de rotsen sloegen en wat nog mooier was waren de zogenoemde blowholes; Met hoogtij of als er harde wind is en de golven hoger zijn, dan uit het niets spuwt er water uit de blowholes. Wij waren er op het juiste moment want er was aardig veel wind en het was hoogtij, dus een spectaculair gezicht!
Hierna zijn we naar Greymouth gereden, dit is de grootste stad aan de westcoast en deze had een warenhuis. Hier konden we onze inkopen doen voor het thema-feest avn die avond. Het thema was 'beach' uiteindelijk wat crepepapier en wat touw gekocht om die avond als meermin te gaan.
Die avond zouden we in een hostel slapen dat alleen voor kiwi-experience reizigers was. Het was een pub die door een 86jaar-oude man werd gerunt en om het gebouw waar de pub zich bevond, waren wat oude cabines met bedden. Toen ik een bed had uitgekozen was het tijd om onze outfits te cree"en, super grappig maar wat een drama was dat! Ik kon haast niet lopen doordat ik het crepepapier nogal strak om mijn benen had gebonden! Voordat het feest begon hadden we eerst een diner dat door de buschauffeur en de hosteleigenaar werd klaargemaakt. Dit was echt heerlijk, een mega steak, aardappels, groentes en salades, echt super uitgebreid!
Het feest was echt super gezellig, maria, waar ik de kamer meedeelde, won uiteindeijk de prijs voor de beste outfit, ze zag er dan ook echt super grappig uit, ze was namelijk verkleed als een palmboom, TE LEUK:P!
De volgende ochtend zijn we nog even een kijkje wezen nemen op het strand en bij een meer, die beiden dicht bij de pub waren. Daarna zijn we naar Franz Josef gereden.
In Franz Josef moesten we eerst inchecken voor de glacierwalk, die we de volgende dag zouden doen. Daarna ben ik met grace, maria en stephanie snel naar de kayakcheck-in point gerend, want we wouden die avond, op een glaciermeer gaan kayak'en met zonsondergang. Ik had nog nooit gekayakt maar het is echt veel makkelijker en minder zwaar dan kano'en! en we waren er echt op de perfecte dag, het weer was prachtig, en er was haast geen wind, het meer was ook nog eens pik en pikzwart waardoor je echt een supermooie weerspiegeling krijgt van de bergen in het meer! Een aantal super mooie foto`s gemaakt, met de weerspiegelingen en de tourguide had zelf ook een camera mee en aan het einde van de trip kregen we allemaal een dvd mee met alle foto`s van de trip en als extra bestand wat foto`s van de omgeving!
De volgende ochtend moesten we om kwart over negen verzamelen bij het checkinpoint van de fransjozefglacier. Daar kregen we alle kleding uitgereikt die we die dag nodig zouden hebben. De kisten die we kregen waren echt megazwaar, en al gewoon op vlak terrein lopen was al zwaar:P!
Toen de bus ons naar de glacier had gebracht, werd de groep van 60 personen en 5 groepen gedeeld. Je kon zelf kiezen waar je wou, het was op basis van hoe fit je bent. Als je bij de snelste wil is het groep 1 en daar ga je het meest ver de glacier op en is het meer avondtuurlijk en het pad is niet heel erg goed uitgehakt. En groep 5 is heel makkelijk en dan ga je gewoon een beetje op het begin van het ijs rondlopen. Ik besloot om maar gewoon naar groep 1 te gaan want ik wou gewoon zoveel mogelijk zien. Met die groep liepen we naar de voet van de glacier, daar moesten we weer kiezen tussen level 1 of level 2, ik dacht waarom ook niet gewoon level 1.
Het begin bestond uit een super steil stuk, het leek wel of we die berg oprenden, ik dacht echt; waar ben ik aan begonnen!!! dit is veel te zwaar, ik was met 9 jongens en ik was het enige meisje, hoe dom kan ik zijn die jongens zijn veel ste fit!

Oooh de rest komt de volgende keer want mijn internet tijd is om! haha
groetjesss


  • 08 April 2010 - 10:36

    Ingrid:

    Weer een leuk verslag om te lezen Marinda. Geniet ze daar en ik lees wel weer hoe en wat hoop ik. Vind het leuk om het een beetje bij te houden. Groetjes uit een sober(gisteren prachtig weer) plaatsje 't Harde

  • 08 April 2010 - 11:06

    Jolanda:

    heyy reis-meermin !

    Leuk weer wat van je te ontvangen in m,n mailboxje. Dat zal straks nog stil worden zonder reisverslagen, maar ja, dan komen we elkaar ook gewoon in de straat tegen he.. En daar is het nu erg rustig hoor, weinig "verslagen" van deze kant te melden. ;-)

    Laat gauw weer wat van je horen, want ik ben wel benieuwd hoe level 1 afloopt.

    Take care, liefs Jolanda xxx

  • 08 April 2010 - 13:47

    Diana:

    Wat een geweldig verslag weer!!!
    Geniet er nog lekker van.

    Groetjes Diana


  • 08 April 2010 - 15:48

    Mams:

    Wat heerlijk om te lezen dat je toch nog even weer vreselijk zit te genieten, iets gaan leren om in de jungle te vertoeven lijkt met echt iets voor jou of in ieder geval in de bergen!

    liefs mams

  • 11 April 2010 - 14:29

    Renata:

    lekker hoor wat een stoere verhalen weer :)
    ik zie jou hopelijk over 2 weekjes in levende lijve!
    geniet er dus nog maar eventjes lekker van!:)
    ik ben tentamens aan het leren dus megajaloers;p nee hoor meid ik gun het je haha!
    xxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Wanaka

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 31735

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: