Drukdrukdruk, maar superleuk al die activiteiten! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu Drukdrukdruk, maar superleuk al die activiteiten! - Reisverslag uit Kaikoura, Nieuw Zeeland van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

Drukdrukdruk, maar superleuk al die activiteiten!

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

12 April 2010 | Nieuw Zeeland, Kaikoura

okej, ik was dus gebleven bij; Hoe dom ik was om die eerste groep te kiezen, want dat eerste stuk was bijna onmogelijk!
Maarrr na dit eerste stuk hadden we een rustmoment, we moesten van die speciale spikes onder onze schoenen binden, zodat we grip hebben op het ijs zouden hebben.
Nu gingen we dan eindelijk het ijs op, wat is dat de eerste paar minuten raar zeg..!
Vanaf nu was het ook niet meer rennen, maar gewoon relax lopen en klimmen oftewel makkelijk te doen. Na een halfuurtje gingen we door een ijsgrot echt super om te zien, het eerste deel van de grot konden we rechtop staan maar aan het einde moesten we toch echt op onze knie"en en het grappige was dat je met je voeten aan de zijkant moest lopen want in het midden was er dus een spleet met water. Super grappig want de jongen die achter mij liep die had het niet goed meegekregen en die stapt dus recht in het water, tot aan zijn lies helemaal nat!
De hele tocht was echt super, zoveel mooie dingen gezien, zo moest je soms via een touw, een steile helling afklimmen door je spikes in het ijs te drukken en als je dan beneden was in de spleet, dan liep je dus tussen ijsmuren van wel 20 meter hoog en je moet er zijwaarts doorheenlopen zo smal!
We hadden die dag ook nog geluk, want het was de laatste dag van de tourguide van groep 2 die achter ons liep. Uiteindelijk waren we op een hoog punt gekomen waar onze tourguide in 6 jaar niet meer was geweest maar doordat het de laatste dag was van die andere tourguide was, vond hij dat wel speciaal want die tourguide was daar nog nooit geweest. En het verschil kon je wel goed zien, want onderweg waren er heel veel trappen al uit het ijs gehakt, en toen we zo hoog waren, toen liep de tourguide telkens vooruit om te checken of het ijs veilig was en of het mogelijk was om daar een pad voor ons uit te hakken. Het leuke wat ik vond dat ik in groep 1 was, dat we echt helemaal alleen op het ijs waren, je zag geen andere groepen. Pas toen we zo hoog waren moesten we een halfuurtje wachten op de tweede groep zodat die bij ons konden aansluiten op het deel waar die tourguide nog nooit was geweest. De hele tocht liep ik naast Jore een nederlandse jongen. We waren een beetje over van alles en nog wat aan het praten en toen kwamen we op de skydive. Ik vertelde hem dat ik dat heel graag wil doen, maar doordat ik al geld moet gaan lenen enz. vond ik het niet echt een slim plan. Toen vertelde hij mij over zijn reis en schulden enz. en hij maakte mij duidelijk dat ik me niet zo moest aanstellen, dat het niks was en dat ik maar heel snel die skydive moest gaan doen.

Die avond eerst het thuisfront opgebeld of zij het ook goed vonden, ik kreeg een kort antwoord; GEWOON DOEN! Okej;)! dus meteen het bedrijf opgebeld, want ik wou per se de skydive hier doen boven de glaciers.
De man van de skydive, vertelde mij heel vriendelijk dat ze volzaten voor de volgende dag. Ik ga telleurgesteld terug naar het hostel en daar kom ik Howard (een man in onze bus) tegen. Hij had gehoord dat ik heel graag wou skydiven maar dat het volzat, en hij zegt ineens dat ik wel zijn plekje mocht, want hij vond het niet echt nodig, hij doet wel wat anders. Ik stond perplex!
De volgende ochtend werd ik om half 6 gewekt door 2 andere mensen die vertrokken, ik kon niet meer slapen want ik was super zenuwachtig voor de skydive! Om 8 uur vertrok mijn eigen bus, na 20 minuutjes dropte de bus mij eruit bij een grasveld en een klein gebouwtje, aha het bedrijf van de skydive. Meteen het pak aan, een kleine instructie en toen het vliegtuig in. Wat een prachtig uitzicht echt ik heb nog nooit zoiets moois gezien, we vlogen boven Mount Cook en Mount Tasman 'de twee hoogste bergen van nieuwzeeland' Verder zag je nog de Foxglacier en eeuwige sneeuw! WAUWIE! Ik mocht foto`s maken met mijn eigen camera maar ik was veel te zenuwachtig dat ik misschien niet op tijd was met mijn camera opbergen enz, dus ik heb maar een paar foto`s van het begin van de vlucht. Ja en toen ineens ging de deur open! OHOOOOOH! Er was eerst een meisje voor mij die samen met haar instructeur sprong. Dat was echt het vaagste moment ooit! Iemand voor je die het vliegtuig uitspringt, hoe idioot!! En dan moet ik dat even gaan na doen! Dan houdt er iets je toch wel tegen:P haha
Na de deur toe schuiven, uit het vliegveld hangen, daar een foto maken, haha dat was ik vergeten, ik zat al in de houding om te springen, tot dat de instructeur ineens roept, PICTURE! Oeps, haha snel een big smile en toen weer netjes in de houding voor de freefall. Alles gebeurde echt in een paar seconden, je bent echt voor je het weet aan het vliegen! Super harde wind en wat gaat er door marinda haar hoofd; 'goh het is nog best frisjes hier in de lucht' Haha en op de film is leuk te zien, hoe hard de wind is, je hele wangen misvormen van de wind:P Maar wat een superuitzicht! B E A U T I F U L!!
Na een paar seconden gaat de parachute open en dan heb je een heerlijk relax vluchtje met een prachtig uitzicht op de bergen en de oceaan. Toen mocht ik van de instructeur mijn camera weer pakken en wat foto`s maken. Daarna deed hij de camera weer aan en we maakten wat rondjes en toen landen, en dat was helemaal tegen mijn verwachtingen in, een superzachte landing. Nadat we terug waren, snel de dvd ontwikkelen en toen brachten ze me naar een punt waar mijn groene bus (kiwiexperience bus) stond te wachten. Vanuit hier reden we naar Wanaka, eerst een lange busroute door de haastpas, wel een mooie scenic route. In wanaka was niet veel bijzonders aan de hand, we kwamen daar aan het einde van de middag aan en ik was kapot van die dag daarvoor, dus een rondje stad gemaakt en toen gaan slapen.
De volgende ochtend gingen we langs puzzelworld, ik vond het niet echt nodig om naar binnen te gaan dus met een paar anderen in het restaurant gewacht, grappige was wel dat we hier allemaal verschillende puzzels konden doen die op de tafels lagen.
Hierna reden we richting Queenstown. Voordat we Queenstown ingingen, gingen we eerst de mensen aanmoedigen die gingen bungeejumpen bij de eerste echte bungeeplek ter wereld. Gestart door een kiwi en een Nederlander:D die dus het bungeejumpen hebben uitgevonden, en het is nog helemaal niet zo oud, wat ik niet verwacht had.
Daarna gingen we queenstown in, het eerste wat we daar deden was een Fergburger eten. Deze heb je alleen in Queenstown, en het is de beste en grootste burger ever! Daarna ben ik met wat meiden naar een park naast het meer gegaan om onze burger op te eten en om lekker even te relaxen. Daarna souvenirs geshopt en toen klaargemaakt voor die avond. Er stond namelijk een hippie-party op het programma!

De volgende ochtend moest ik vroeg opstaan want ik had een tour naar de Milford Sounds. We hadden een boottocht door de Milford Sounds, en dit is echt de mooiste boottocht die ik ooit gemaakt heb, want een prachtig gezicht! En de weetjes zijn wel leuk, de Milford Sounds is geen Sound maar een Fiord, dus eigenlijk zou het Milford Fiords moeten heten. Een Sound word door rivieren uitgeslepen, en de MilfordSounds is door Glaciers gevormd en dan is het een Fiord. Ja ik leer wel wat hier(A)!
Op de boot hadden we een heerlijk warmbuffet en daarna boven op de boot gezeten. Onderweg zagen we ook nog dolfijnen:D! woehoe!
De boot zette onze groep af bij een onderwaterobservarium, ik moet zeggen mijn verwachtingen waren hoger dan wat ik uiteindelijk te zien kreeg. Ik verwachte dat we een soort tunnel onder water zouden hebben, we gingen wel naar 10 meter diepte maar het waren maar 6 kleine raampjes met wat onbijzondere vissen erachter. jammer, maar niet erg want ik heb het echte zeeleven al een keer gezien gelukkig, namelijk in Australie met het snorkelen!
Hierna was de dag al weer ten einde.
De volgende dag was NIKS AN:P haha namelijk een hele dag in de bus zitten, onderweg nog wel wat mooie dingen gezien, zo stopten we bij een meer met op de achtergrond Mount Cook! Het is en blijft een gigantische berg en een super mooi gezicht!
Na de lange dag kwamen we aan in Christchurch, daar heb ik een beetje sightseeing gedaan en toen terug naar het hostel voor een filmavondje.

En toen waren we bij vandaag! Vandaag van Christchurch naar Kaikoura gereden. Ik ben hier al geweest en ik had verder dus niet echt wat te doen dus daarom maar even een lang verhaal hier neerzetten en nu ook bezig met al mijn foto`s uploaden.
Hierna staat nog de overtocht met de Ferry van het zuider naar het noordereiland (dit moet een hele mooie overtocht zijn, ben benieuwdD:!
Daarna bezoek ik nog Wellington(hoofstad nieuwzeeland) 2dagen , Taupo 2dagen Hier een hele bekende wandeling van plan, Rotorua 2dagen en dan naar Auckland waar mijn vliegtuig vertrekt!
dus nog anderhalve week en dan ben ik weer thuis:D:D:D:D:D!


  • 12 April 2010 - 05:48

    Marianne:

    He deerne, gaaf hoor dat je het Skydiven hebt gedaan! Ik doe je het niet na! Wat vliegt de tijd alweer als je over 1,5 week weer thuis komt. Echt super om al je verhalen te lezen.


  • 12 April 2010 - 06:22

    Ingrid:

    Nog veel plezier daar en een hele goede terugreis stakjes. Maar geniet nog van die laatste dagen. Gaaf hoor wat je allemaal doet. Voor mij niet weggelegd. Groetjes en tot kiekus.

  • 12 April 2010 - 09:02

    Mams:

    Genieten, ze komt bijna thuis!!!!!!!!

  • 13 April 2010 - 19:29

    Renata:

    ohhhh ik ben weer zeer jaloers:P heerlijk klinkt dit haha!
    hmm ik moet eigenlijk leren dus die foto's komen een andere keer!:)
    see you soon!xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Kaikoura

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 31733

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: