The Outback! HOTTTT - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu The Outback! HOTTTT - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

The Outback! HOTTTT

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

04 Februari 2010 | Australië, Cairns

Woehoee ik zit echt in the middle of nowhere maar zowaar internet en bereik met mijn telefoon! Komt omdat dit het vetrek punt is van alle tours naar Ayers Rock. En nu ik internet heb moet ik maar weer even snel een update maken van mijn prachtige roadtrip door the outback!!

Afgelopen zaterdag vertrok ik dan eindelijk vanuit Cairns (jaaha ik was het na meer dan 2 weken wel echt dikke zat daar, maar wel blij natuurlijk met het extra zakcentje dat ik daar verdient heb;))
We zijn vanuit Cairns eerst een stukje naar het Noorden door the Tablelands gereden. De tablelands was echt een prachtig landschap vol met watervallen, heuvels, bergen, rotspartijen enz. We besloten tot aan Innisfail de toeristische route te volgen en gewoon te stoppen bij elke lookout of als we iets anders moois zagen, en we stopten dan ook wel 100keer:P In Innisfail hebben we ook nog een extra route van 20km gevolgd, deze leidde ons langs 3 mega-mega watervallen. Het regende btw wel de hele dag maar opzich stoorde het niet heel erg want je had nog steeds een super mooi uitzicht overal. `s Avonds kwamen we aan in Townsville en daar hebben we ons busje buiten de campsite geparkeerd en gewoon stiekem de faciliteiten gebruikt. Mijn eerste nacht op een achterbank in een busje was niet een van mijn comfortabelste nachten in Australie, maar het was te doen;) De volgende ochtend probeerden we weer stiekem de campingsite op te lopen om te gaan douchen, helaas werden we nu betrapt...maar gezegd dat we vannacht zijn aangekomen en even willen douchen, dit kostte ons 6dollar pp (altijd beter dan 27 dollar pp als we op de campingsite hadden gestaan)
Diezelfde ochtend vertrokken we vroeg richting the outback, een paar hilarische bordjes tegengekomen, bijvoorbeeld een bordje met daarop Museum 198 km! uhm wie rijdt er 200 km voor een dagje museum? Ook de bordjes voor de rustplaatsen hebben altijd wel een toepasselijke tekst, bijv. Arrive alive en... ben de rest vergeten:P) En ja dan heb je natuurlijk nog de megaaaa lange vrachtwagen (roadtrains) op de wegen! die dingen zijn dus 53,5 meter lang, en ook associaal hard rijden en ons inhalen echt super scary! Haha en als ik naar de natuur kijk dan moet ik zelfs nog even aan mijn aardrijkskunde lessen denken; dat je leerde over de verschillende landschappenn van, tropisch naar... en dan Steppe ofzo en dan Savanne. En die route hebben we nu ook gewoon helemaal doorlopen vanaf Cairns, het werd gewoon steeds droger en droger. Het enige rare vind ik dat er mensen waren die mij vertelde dat het in he outback echt lijkt op een maanlandschap en dat het verschrikkelijk saai is om er door heen te rijden en dat er overal roodzand is en niks anders. Maar okej ik geef toe het blijft opzich wel duizenden km 'e'en rechte weg met droog graslandschap en zo hier en daar een boompje en een heleboel rode keien. maar toch kan ik het niet saai vinden, gewoon echt megaaaaa ver kunnen kijken en alleen maar een lange weg zien en een droog dor landschap en je rijdt daar zo alleen, geeft mij echt een heel apart maar wel super gaaf gevoel en nee het is niet saai!
Onze 2de nacht hebben we in Julia Creek geslapen op een parkeerplaats met gratis douches, toiletten en een gasbbq. Vanaf nu hoef ik al niet meer op de bank te slapen want Katja werd een beetje claustrofibisch achterin, dus zij wou op bank, vind ik niet erg want nu lig ik op een heerlijk dik luchtmatras en ik kan lekker languit liggen! `s Nachts werd ik een paar keer wakker door de trucks die langsreden en de de treinen die ook onvoorstelbaar lang zijn, het voordeel was dat ik de volgende ochtend dus een prachtige zonsopgang heb gezien!
Diezelfde ochtend zijn we richting Mount Isa gereden, eindelijk begon nu ook echt het zonnige weer en geen regen meer:D Mount Isa was een mijnstad en ook echt bijna iedereen die daar woont blijkt dus ook in de mijnen te werken. In Mount Isa zijn we eerst naar een loukout gereden, wat niet heel bijzonder was, je zag een stukje van de mijn en verder alleen de stad. We besloten om maar even wat boodschappen te doen (zoals een lekker stukje fruit, want dat kun je niet in de bus bewaren:P) Na de boodschappen gedaan te hebben, zijn we naar een prachtig meer gereden buiten Mount Isa, echt een oase! hier hebben we heerlijk een aantal uurtjes gespendeerd voordat we verder reden naar onze slaapplek. Onze slaapplek was weer een parkeerplaats, alleen toiletten en een bbq waar je je eigen vuurtje moest maken! Maar dat hield ons neit tegen, wij druk aan de slag met hout zoeken en droog gras en natuurlijk een aansteker, en jaaa wij vrouwen konden een vuurtje maken! helaas was het vuurtje echt veel te groot en het werd nou niet bepaald klein zodat je iets kon braden, dus wij hopeloos na de overkant van de weg naar het politiebureau gelopen om om hulp te vragen. Er was maar 1 jonge politieagent die zei dat we wel in zijn keuken ons eten mochten klaarmaken, haha en zo`n aanbod slaan we dan natuurlijk niet af! Na het eten hebben we onze eerste echte zonsondergang gezien! echt WAUWIE! Na de zonsondergang zijn we weer teruggegaan naar het politiebureau want de politieman kon wel wat gezelschap gebruiken, het leuke was dat als hij vertelde over het eerstvolgende dorpje dat 260km verderop lag, zei hij ja dat dorpje down the road, haha! Volgende ochtend werden we wakker met overal muggenbeten (we sliepen naast een watertank) en met duizenden vliegen in de bus! want ja als het licht wordt dan is het echt niet normaal hoeveel vliegen er zijn, je hele shirt zit eronder, en het irritante is ze houden van gezichten en niet van eten. Dus in het eerstvolgende dorpje hebben we dan ook meteen zo`n super charmant netje voor over je hoofd gekocht, maar het is echt de beste uitvinding ever!
Haha en na 3 dagen had ik dan ook mijn eerste opstootje met een van de meiden, het ging eigenlijk nergens over, maar zij rijdt natuurlijk bijna de hele dag en aan het einde van de dag is ze dan altijd saggie, wat ik opzich wel kan begrijpen dat ze gewoon verrot is van het lange rijden maar ze doet het zelf want het andere meisje kan ook rijden. Maar okej mevrouw reageerde het op mij af door eerst in het duits een opmerking over mij te maken, en tja dan is marinda heeeel boos, dus even een bekgevecht gehad en daarna hadden we beiden alles even gezegd en toen was het wel weer goed;)
Aan het einde van de dag zijn we gestopt bij de Devils Marbels, dit waren echt perfect ronde rotsen en echt super veel, heel apart om te zien, en dus ook echt een prachtige zonsondergang gezien doordat die rotsen natuurlijk ook van kleur veranderen, en als de zon dan onder is, dan zie je die rotspartijen als een schaduw met daarachter een prachtige gekleurde lucht, weer WAUWIE!! Na het eten zagen we een vogeltje heel mank lopen, een man die ook geparkeerd was op dezelfde parkeerplaats probeerde de vogel te vangen met een vislijn, uiteindelijk is dat gelukt, en toen heb ik hem geholpen met het vogeltje, want er zat dus een touwtje echt in zijn voet, we hebben 1 dode teen gewoon afgeknipt en toen konden we het touwtje verwijderen, een uurtje later, huppelde hij weer vrolijk rond was echt super om te zien!
Die nacht kon ik niet slapen dus toen ben ik buiten gaan zitten met een stoeltje onder de sterrenhemel, en het is echt niet uit te leggen, maar gewoon ontelbaar veel meer sterren dan we in Nederland zien, omdat we waren echt in de middle of nowhere, geen dorpje was er dichtbij, dus pikke donker, echt super mooi! die wazen en super veel sterren! en het was zo speciaal, omdat ik echt even het gevoel had dat ik helemaal alleen was op een andere planeet omdat je om je heen gewoon helemaal niks ziet! na anderhalf uur kwam dan ook nog eens de maan op, het leek gewoon een zonsopgang, want de maan was helemaal oranje! maar toen deze helemaal zichtbaar was, verdwenen natuurlijk een heleboel sterren door het licht van de maan, dus toen ben ik maar mijn bedje ingedoken!
De volgende ochtend zijn we naar Alice Springs gereden, en daar een camping site opgezocht en verder de hele dag daar in het zwembad gelegen en savonds met een groep jongens wat gedronken en toen gaan slapen. Vandaag dus mijn blog schrijven en zo weer terug naar de campingsite om lekker de hele dag een beetje rond het zwembad te hangen, want morgen begint mijn 3daagse rocktour, en waarschijnlijk over anderhalve week mijn volgende blog!

Leuk om te horen dat zoveel mensen mijn blog lezen echt super om te horen:D

xxxxx

  • 04 Februari 2010 - 06:47

    Marianne:

    He deerne, leuk om weer wat van je te horen! En fijn dat je het zo naar je zin hebt! Ik hoorde al van je moeder dat je toch weer langer blijft! Heel veel plezier nog! Ik wil je vanuit hier alvast feliciteren met de verjaardag van je vader.

    Liefs

  • 04 Februari 2010 - 06:55

    Mams:

    Lekker blijven genieten meissie en uh mensen als je haar verhalen leest, zet er even wat onder, dan kan Marinda zien hoeveel mensen haar verhalen lezen........

  • 04 Februari 2010 - 07:11

    Papa:

    Hi Liefie, Wat een geweldig verhaal weer.
    Ik kan wel merken dat je de tijd van je leven hebt daar. Doe het lekker rustig aan en "Chill out mait" Groetjes ons

  • 04 Februari 2010 - 07:24

    Jolanda:

    Goeiemorgen Marinda, dat is weer een heel verhaal maar steeds leuk om te lezen en wat van je te horen!
    Ik ben wel benieuwd naar je foto,s!
    Veel plezier met je rocktour en ik lees hier de volgende keer vast en zeker hoe dat was..;-)

    Take care en veel plezier!!!

    groetjes Jolanda xxxx

  • 04 Februari 2010 - 09:16

    Ingrid:

    Hoi Marinda, leuk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt! Geniet ervan. Wanneer kom je nu terug? (is de planning tot nu toe)Hoop dat je nog veel bijzondere dingen ziet en meemaakt. Groetjes vanuit een niet meer wit 't Harde.
    Tot het volgende verslag dan maar.

  • 04 Februari 2010 - 11:30

    Oom Gert Jan:

    hey nichtje ik vind erg mooi verhaal en ik zie je leuk uitstapje overal .door je zetten met plezier ,toch staat je het erg goed plezier doen tot volgende verhaal ,maar ook zet jouw foto bij dit web


  • 04 Februari 2010 - 12:28

    Suuuuz:

    Hii Marin,
    Elke blog van jou, je neemt ons mee de outback in terwijl we hier achter het beeldschermpje zitten.. Het klinkt zoo ontzettend goed allemaal en ik ben blij dat je er van geniet joh! keep on doing that..
    Nou doe voorzichtig en ik zie uit naar je volgende blog!
    Liefs,
    Sue

  • 05 Februari 2010 - 10:32

    Willemien:

    Super om het allemaal weer te lezen.
    En zo te horen mis je ons niet.[had ik ook niet verwacht].
    Sucses daar nog.
    En laat het kaas niet van je brood af eten hé.]zo als wij dat zeggen in nederland]
    Gr

  • 07 Februari 2010 - 20:06

    Renata:

    oooooh ik lees het nu pas!
    leuk leuk leuk om te horen dat je het leuk vidn nu :) dacht dat je in en dipje zat na je smsje! maar je hebt het prima naar je zin, mooi :)
    xxxxxxxxxxxxxx

  • 08 Februari 2010 - 07:20

    Cees De Wolf:

    Hoi Marinda,

    Ik hoorde van je overbuurvrouw dat je op reis bent!! Wat leuk man! Hopelijk wil het nu wel met de achillespezen!

    Heel veel plezier daar in Aussie!

    Groet Cees(fysio)

  • 08 Februari 2010 - 16:02

    Diana:

    Ik zit weer te genieten van jouw verslag. In èèn woord: GEWELDIG!!!!
    Lekker blijven genieten.

    liefs Diana

  • 10 Februari 2010 - 10:29

    Marlou:

    Hej Marinda,
    Fijn dat je het nogsteeds naar je zin hebt!
    Ik ben écht jaloers op je!
    Maar heeeeel veel plezier nog! En ik blijf je volgen!
    xxx Liefs Marlou

    P.s. Heb je nog mooie foto's? Of kun je die daar niet downloaden..?

  • 12 Februari 2010 - 11:11

    Mams:

    Je zal maar over 3 weken onderweg zijn naar Nieuw - Zeeland!!!!
    Jij zit maar lekker in de warmte, zo denken wij en wij maar gek worden van de zoveelste sneeuw die is gevallen en weer vegen pfffff!!!! Maar als we de verhalen van jou lezen krijgen we hoop op warmte en zijn allemaal zo jaloers!!!!!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 285
Totaal aantal bezoekers 31720

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: