.. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu .. - Reisverslag uit Cairns, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

..

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

08 Januari 2010 | Australië, Cairns

Oud en nieuw was echt een super feest! Het vuurwerk daarin tegen was wel echt bagger maar het feestje daarna was echt super!
Op 1 januari moest ik vroeg mijn bedje uit want ik had mijn lieve broertje beloofd hem te bellen als het bij hem oud en nieuw was, het was lastig om eruit te komen maar het is me gelukt, daarna kon ik helaas ook niet meer mijn bedje in want ik moest uitchecken en dan met de bus naar Townsville, haha volgende keer misschien toch een beter idee om gewoon op 1 januari niks te plannen:P
In Townsville heb ik meteen mijn bedje opgezocht en heb de rest van de middag en nacht alleen maar geslapen. De volgende ochtend besloot ik om Townsville een beetje te gaan ontdekken, mijn lonely planet gaf aan dat ik zeker de Castle Hill moest beklimmen voordat je de stad ingaat, dus marinda doet dat ook. Nou ik dacht dat ik doodging haha, wat krijg je na 4 nachten lang uitgaan en weinig slapen, en dan een berg beklimmen, hoe blond kun je zijn! Maar ik heb het gehaald!! en het uitzicht....... een stad.... Eenmaal weer beneden voelde ik me wel ineens wel heel wat fitter:D!
Verder was er eigenlijk niks te doen in Townsville en in het hostel was ook niks te beleven, totdat ik savonds 2 kamergenoten kreeg uit Amerika, daar ben ik savonds mee naar de stad gegaan en toen bleek townsville toch eigenlijk niet zo saai te zijn!
De volgende ochtend besloot ik om te vertrekken, ik boekte een ferry ticket richting Magnetic Island. Ik had ook meteen een hostel geboekt zodat ik niet moest zoeken als ik aankwam. Ik kwam terecht in een resort zo mooi, een mega zwembad, een grote bar waar een liveband was, 3 restaurantjes in hetzelfde complex en de gebouwen met de dormrooms. Dat laatste was wat minder haha! maar okej ik heb er heerlijk geslapen en ik ben echt tot rust gekomen op dat eiland. Het eiland bestond uit een aantal baaien met prachtige stranden en dan aan de zijkanten van die prachtige rotspartijen, ook waren er allemaal wandelroutes uitgestippeld door de bergen heen ook weer gewoon te mooi, vooral omdat je er echt allemaal reptielen kon spotten en gewoon koala`s in het wild!
Savonds gezellig met een aantal mensen van het hostel naar de grote bar waar alle bandjes waren en dan weer lekker vroeg slapen zodat ik de volgende ochtend vroeg een wandeling kon maken, want smiddags was dat onmogelijk, dan MOEST je zwemmen in het zwembad of in de zee want anders hield je het niet vol in die warmte, verschrikkelijk om dat te moeten hea:P!
Ik ben ook 1 middag naar een kleine dierenopvang van het eiland geweest, hier waren alle dieren van het eiland die gewond waren geraakt of achtergelaten door hun moeder, oftewel die het niet zouden overleven zonder de zorg van die opvang. Het was ook een klein beetje toeristisch want je mocht de dieren allemaal even vasthouden en ermee op de foto, en tja dat doe ik ook, want ik ben een toerist!
Na 4 dagen op het eiland geweest te zijn was het nog lang niet genoeg geweest maar toch moest ik vertrekken want mijn buspas richting Cairns liep af. Ik heb dan ook vanaf Magnetic Island de ferry terug gepakt naar Townsville om vanuit daar de bus naar Cairns te pakken.
En nu ben ik in Cairns, super leuk plaatsje, heel veel winkeltjes en barretjes en ze hebben hier eigenlijk alleen maar lage gebouwen en daardoor blijft het toch meer een dorpje.
Ik zat de laatste 2 daagjes wel een beetje in de stress want ik begon me toch wel een beetje te beseffen dat ik maar eens voor werk moest gaan zoeken, maar helaas gaat dat niet zo 1,2,3.. Hoewel ik vandaag dan wel wat gevonden heb haha, dus eigenlijk moet ik niet klagen, maar het was gewoon zoveel geregel voordat je een keer kan gaan zoeken voor werk, en als je dan eraan gaat denken dat je misschien geen werk kan vinden en wat dan, en ach dan word je depri, waarvan ik nu denk; dat sloeg ook nergens op want ik heb na 2 dagen zoeken al werk gevonden! Voor dit weekend moet ik in discotheken rozen verkopen, een bepaald thema over liefde in alle discotheken in de stad, oftewel lekker sloeberen en smeken dat mensen een roosje van mij kopen haha! Maar dat is alleen voor dit weekend, en na het weekend vertrek ik naar Tully dat is een stukje landinwaarts, daar is het de bedoeling dat ik op een bananenfarm ga werken, oftewel echt backpackerswerk! En dan hopelijk in een korte tijd heel veel centjes verdienen en weer lekker verder reizen!


  • 08 Januari 2010 - 09:15

    Bennie:

    Wederom leuke verhalen, veel plezier daar en succes met bananen plukken

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 242
Totaal aantal bezoekers 31726

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: