December party`s! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu December party`s! - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

December party`s!

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

30 December 2009 | Australië, Airlie Beach

Vanaf Hervey bay heb ik de bus gepakt naar een heel klein plaatsje genaamd; 'the town of 1770' of gewoon '1770'. Bij aankomst kom ik gewoon al meteen 9 nederlanders tegen waar ik dan ook een gezellige eerste avond mee heb gehad. De volgende dag was het eerste kerstdag, het hostel waar ik verbleef had een kerstlunch georganiseerd, het zag er echt super goed uit! Allemaal verschillende soorten vis, salades en verder gratis *Goon en bier.

(Goon is wel leuk om even uit te leggen; elke backpacker drinkt het, het is eigenlijk echt baggerwijn maar ook wel weer te drinken, want alcohol hier is echt super duur! voorbeeld; 24 kleine bierflesjes ben je zo 35 euro voor kwijt en dus ook wijn is onbetaalbaar. Goon is gewoon wijn dat in een zak zit en in een kartonnen box. Als je de 4 liter wijn op hebt en dan heel dronken zal zijn dan kun je de zak opblazen en dan heb je een kussen; het woord voor kussen in de aborigonal taal is; Goon)

Maar oke even weer terug naar mijn kerstlunch!
Nadat we ons helemaal hadden volgegeten zijn we met z`n allen naar het strand gegaan en hebben daar t-ball gespeeld (is gewoon hetzelfde als honkbal alleen sla je de bal van een paal af) en verder hebben we nog gevoetbald, gezwommen en lekker in het zonnetje gelegen!

Op 2de kerstdag heb ik mijn eerste surfles gehad! Het was een 3 uur durende les. Eerst een warmingup en uitleggen hoe je op je board moest gaan liggen en vanuit ligstand zo snel mogelijk gaan staan. Na een kwartiertje gingen we het water in. De surfinstructeur hielp iederen met de eerste 2x een golf te pakken, waarvan de eerste keer je moest blijven liggen op je board en de 2de keer mocht je proberen te staan. Die eerste keer gaan staan lukte zowaar ook meteen! Dus de surfinstructeur dacht dat ik gelogen had over dat ik nog nooit gesurft had, maar toen ik daarna het nog een aantal keer proberen toen had hij wel door dat het puur beginnersgeluk was want staan blijven lukte haast niet meer!
Uiteindelijk is het me nog 2x daarna gelukt om een aantal seconden erop de blijven staan maar ik ben er we l 1000x vanaf gevallen!
Na de surfles had ik een choppertour geboekt. Het waren niet de echte grote moters maar klein formaat en ze konden 80km per uur wat wel super hard is als je goed laag bij de grond zit en met een super hoog stuur:P Het was een 3uurdurende tocht langs wat dorpjes en heel wat kangaroes! Bijna aan het einde zijn we gestopt voor een ZONSONDERGANG.. achter de wolken, jammerr!
Tijdens de rit waren we met elkaar telkens een beetje kleine races aan het houden, maar ik won telkens, wat bleek nou, ik had de red devil gekozen, wat dus de snelste was. Was ook heel toevallig want ik was gewoon op 1tje gaan zitten die er leuk uitzag:P
Na de choppertour heb ik mijn spullen ingepakt en mijn reis weer voortgezet naar Airlie Beach.

In airlie beach werd ik meteen opgepikt door een shuttle bus die mij naar de zeilboot zou brengen. Ik had namelijk een zeiltocht geboekt van 3 dagen en 2 nachten rond de whitsunday islands.
Het was echt super op die boot we hadden echt een geniale groep van 17 mensen en het was een megaboot! We mochten telkens helpen met de zeilen ophijsen enz echt super leuk! Na een paar uur gezeild te hebben gingen we al snorkelen, echt over prachtig koraal! Super veel aparte vissen en de kleuren van het koraal was ook echt prachtig! Je hebt echt het gevoel alsof je in een andere wereld bent! Tegen 3 uur stopten we bij een van de whitsunday eilanden, waar we heerlijk op het strand hebben gelegen; ook kon je daar zwemmen maar je moest wel je stingersuit aan (soort surfpak maar dan van wat dikker materiaal zodat er geen kwallen of pijlstaartroggen door heen konden steken)
Helaas had ik niet veel geluk want mijn stingersuit was een beetje aan de kleine kant en daardoor had ik een driekwart mouw, en ja hoor was ik aan het zwemmen, werd ik gepakt door een kwal! Ik had geen idee wat voor kwal het was dus we wisten niet of het kwaad kon, dus de schipper heeft er vinegar overheen gegooid, wat de verspreiding van het gif tegenhoud, en ik moest gewoon aangeven als ik pijn voelde, nou gelukkig was dat niet zo en bleef alleen de plek waar de tentakel op mijn arm zat heel erg branden maar dat was na een nachtje slapen ook wel weer over;)
De 2de dag hebben we weer een aantal keer gesnorkeld en nu ook met schildpadden, je kon gewoon naast de schildpadden zwemmen!
Ook zou ik voor het eerst gaan duiken:D! ik had er echt super veel zin, stingersuit aan, al het zware duikmateriaal op mijn rug en die onhandige flippers aan! In het water kregen we echt in het kort 3 handelingen die we moesten kunnen en we gingen meteen naar beneden! nou marinda was al meteen in de stress want ik dacht dat het wel een half uur zou duren voordat je een keer naar beneden ging maar nee dus. We gingen echt super snel je moest telkens je oren weer laten klappen door je neus en mond dicht te doen en dan blazen. Maar oke dat lukte al een aantal keer niet en we gingen maar door dus ik flipte helemaal en was echt in paniek! je bent zo machtig ver van de oppervlakte je ziet alleen blauw water, je oren doen pijn en je ademt door zo`n miniding! doodeng, dus ik gaf het op want elke meter dat we dieper gingen, ademde ik sneller en raakte ik meer in paniek en ik wist dat je ook nog eens rustig naar boven moet want anders raken je oren enz beschadigd.. Dus ik besloot het aan te geven dat ik naar boven wou, eenmaal boven duurde het nog een half uur voordat ik eindelijk weer een beetje rustig was. Jammer maar duiken is dus niks voor mij! Ik werd uiteindelijk wel gerustgesteld want er waren een aantal duikers die heel vaak duikten in andere landen, en die zeiden dat het water hier zo helder is en het koraal nog zo goed intact is dat je gewoon precies hetzelfde ziet met snorkelen als met duiken.
Na de zeiltocht kwam ik weer terug aan in Airlie beach, ik ben met een jongen en meisje die ik op de boot had ontmoet gaan zoeken voor een hostel, uiteindelijk vonden we er gelukkig toch nog eentje en daarn blijven we nu tot het nieuwe jaar! want er zijn zoveel bars en gezellige mensen dus dit word een top oud&nieuw! helaas niet in Sydney maar dat was gewoon echt niet te doen met de prijzen, vind het wel jammer maar kwa gezelligheid is het hier echt TE BETER:D!

Mensen allemaal een gelukkig nieuwjaar alvast!

  • 30 December 2009 - 08:24

    Mama:

    Je ziet het meid, elke ochtend open ik de mail om te kijken of je er wat op hebt gezet en ja hoor ben weer de eerste!
    Wat genieten die verhalen van je, prachtig.

    Liefs je mams

    P.s. het heeft vannacht hier weer gesneeuwd ongeveer 4 cm.

  • 30 December 2009 - 09:24

    Mams:

    Lees net je mailtje, doennnnnnnnnnnnnnn als het kan, mis je, maar doennnnnnnnnn.....

  • 30 December 2009 - 15:38

    Marianne:

    He deerne, leuk om de verhalen te lezen! Ik lees ook echt dat je het heel erg naar je zin hebt. Je hebt er volgens mij goed aan gedaan om alleen te gaan....want je leert zo makkelijk nieuwe mensen kennen! Ik las op Hyves van je moeder dat je misschien nog naar Nieuw - Zeeland gaat....echt doen hoor!! Je bent straks echt levenservaring rijker! Veel plezier nog en een heeeeeel hgelikkig 2010! En we zien je vanzelf weer in Nederland! Hier gaat het aankomend weekend weer hard vriezen. Zaterdagnacht -8 ongeveer en overdag -3 ongeveer. En jij zit lekker in 26 graden....wat een verschil!

    Liefs

  • 30 December 2009 - 15:39

    Marianne:

    Ik las mijn verhaaltje ff terug...maar typen gaat niet echt netties hihihi, maar ik bedoel natuurlijk een heeeel gelukkig 2010!!

  • 30 December 2009 - 17:46

    Renata:

    Marin! klinkt weer goed hoor!:O en dan ook nog naar nieuw zeeland hoor ik wel weer t kan niet op he :P maar hopelijk spreek ik je morgen en zo niet dan ga ik je mailen!:D
    fijne jaarwisseling!
    Liefs!xxx

  • 31 December 2009 - 14:37

    Jolanda:

    Als het goed is, dan is het bij jou nu 2010 dusssss GELUKKIG NIEUWJAAR !!!!!

  • 31 December 2009 - 15:08

    Annet:

    hoihoi,

    jij ook een supergoed 2010!!!

    Robert en Annet
    en de kids

  • 31 December 2009 - 16:29

    Tanny De Rooij:

    Hallo Marinda,

    Allereerst een geweldig 2010! Bij jou is het al begonnen, wij moeten nog wachten. Wat een geweldig avontuur maak je mee,heel leuk je reisverslag. We gaan je zeker nog verder volgen. Onze Esther gaat 7 januari naar Nieuw Zeeland voor 3 weken, is niet zo ver bij je vandaan!

    Geniet van deze prachtige ervaring.

    Hartelijke groet,
    Dick en Tanny de Rooij

  • 31 December 2009 - 18:21

    Willemien:

    Hoi Marinda

    Voor jouw al een goed 2010 en dat je daar nog een top tijd mag beleven.
    Veel liefs willemien

  • 01 Januari 2010 - 18:50

    Nel:

    Hoi Marinda
    Allereerst een heel gelukkig nieuwjaar toegewenst, ook namens Frans. We genieten van je verhalen en zien uit naar je volgende verslag.
    Inmiddels is het hier ook alweer 1 januari en het vriest goed.
    Liefs,
    Nel

  • 04 Januari 2010 - 16:53

    Oom Gert Jan :

    erg mooie en leuk verhaal van jou
    hopelijk blijft je langer in aussie
    erg bedankt voor kaartje ,dit vandaag ik ontvang

  • 04 Januari 2010 - 16:53

    Oom Gert Jan :

    erg mooie en leuk verhaal van jou
    hopelijk blijft je langer in aussie
    erg bedankt voor kaartje ,dit vandaag ik ontvang

  • 04 Januari 2010 - 16:53

    Oom Gert Jan :

    erg mooie en leuk verhaal van jou
    hopelijk blijft je langer in aussie
    erg bedankt voor kaartje ,dit vandaag ik ontvang

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 204
Totaal aantal bezoekers 31714

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: