Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu Fraser Island - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

Fraser Island

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

23 December 2009 | Australië, Sydney

20 December om half 7 werden we gewekt om de briefing bij te wonen voor de excursie naar Fraser Island. Tijdens de briefing kregen we een film te zien hoe het eiland er een beetje uitzag (bijv; dat het het grootste zandeiland ter wereld is!) Ook dat we goed moesten uitkijken voor de Dingo`s, dat zijn wilde honden. Hoe we moesten omgaan met ons afval want deed je dit verkeerd dan had je kans dat er dingo`s naar je kamp kwamen en dat is echt heel gevaarlijk! Na de film werden we in groepen verdeeld, helaas belandde ik in een groep van 4 koppels+ik zelf. Vant te voren bedacht ik me al dat je dan zult zien dat de koppels de hele tijd een beetje met elkaar gaan en dat we niet echt een gezellige groep gingen worden maar we gaan er alles aan doen om het natuurlijk een beetje gezellig te maken;) Toen de groepen dus gemaakt waren ging je met je eigen groep de 4wdjeep inladen met campingspullen en daarna boodschappen doen, daarna de ferry op en op naar Fraser Island!

Nadat we van de boot afwaren moesten we meteen 100 meter verderop wat lucht uit onze banden laten lopen om wat meer grip te krijgen op het zand.
Oke; nu waren we dan eindelijk klaar om te gaan! wat een rit zeg; het leek wel dakar! zo veel bobbels en kuilen en boomstronken maar daarintegen wel super lachwekkend en klappen als we weer een megakuil hadden overleefd!
We hadden een soort plan van het hostel meegekregen over waar de mooiste plekjes waren en wat de beste volgorde zou zijn om deze te gaan bekijken, we besloten met onze groep om deze dan ook maar gewoon precies te volgen en zagen we onderweg iets moois dan stopten we daar gewoon;)
De eerste dag zijn we alleen naar een klein creekje geweest, prachtige omgeving en het was zoet water en gigantisch helder en dan met wit zand eronder! Dus meteen onze bikini aangedaan en gaan zwemmen! Daarna gingen we opzoek naar een plekje om onze tenten op te zetten, het leuke was dat we gewoon aan de rand van het strand mochten slapen, oftewel wakker worden met uitzicht op zee!
Toen we ons plekje uithadden gekozen begonnen we onze spullen uit te laden, hadden we net alles uitgeladen komt er echt uit het niets een stortbui naar beneden! maarja het was warme regen dus we hebben gewoon onze kleren in de auto gegooid en in onze zwemkleding de tenten opgezet, super grappig!
Teon we de tenten hadden opgezet besloten we te gaan bbq-en, alleen na bijna klaar te zijn, checkten we weer even met onze zaklampen of er geen dingo`s in de buurt waren, stonden er 2 dingo`s echt 5 meter van de tent af! doodeng was dat! dus wij super snel alles in de jeep gegooid en zelf in de tent gaan zitten en gewacht totdat de dingo`s wegwaren, daarna konden we weer veilig naar buiten en hebben we wat gedronken en zijn we nog even met z`n allen naar het zeewater gelopen want daar was weer dat magische effect van het plankton!

Na een gigantisch warme nacht zijn we vroeg opgestaan om de rest van het eiland te gaan bekijken! We zijn eerst weer wezen zwemmen in Eli creek, want het tij was hoog en dan mag je niet over het strand rijden, dus we moesten wachten tot half 3 voordat we weer wat konden doen, om kwart voor 2 hadden we geen zin meer om te wachten en zijn we dus maar gewoon gegaan. We gingen naar Indian Head, dit was een megahoge cliff waar we dus ook zijn opgeklommen en als je dan bovenop was, kon je gewoon de bodem van de helderblauwe zee zien en het mooie was dat er dus van alles zwemt, wat ik heb gezien waren; Haaien!, dolfijnen, schilpadden pijlstaartroggen en gigantisch veel andere vissen! prachtig! Ik ging ook helemaal klimmend naar een uiterste stukje van een cliff waar nog 2 andere mensen waren, na een paar minuten gingen die mensen weg en zat ik helemaal alleen op het puntje van die cliff, haha je hebt echt het gevoel alsof je op het puntje van de aarde zit, en al helemaal als je gaat staan op die rots! geniale foto daarvan! maar wel grappig want toen ik terug klom en weer op platte grond was met wat minder rotsstenen kwam ik een bordje tegen dat ik niet eens naar dat punt mocht gaan, oepsiee(A) Nadat we bij de cliff waren geweest zijn we doorgereden naar de champagne pools, dit was een soort warmwater bron tegen de zee aan, het waren allemaal rotsen waar de zee soms overheen sloeg en waardoor dus die waterpoelen waren ontstaan, heerlijk om daarin te zwemmen!
Toen we aan het zwemmen waren kregen we ineens door dat de zon aan het onder gaan was, en dan we dus echt supersnel terug moesten gaan en onze tenten moesten opzetten! Nu regende het gelukkig niet en hebben we een mega pan vol met pasta gemaakt en daarna vroeg gaan slapen want we zouden de volgende dag er vroeg uit moeten want we moesten voor half 7 van het strand afzijn want dan zou het weer hoogtij worden.
Om kwart voor vijf ging ons wekkertje, we waren jammer genoeg net te laat vooor de zonsopgang want die was blijkbaar al rond kwart over 4. Nadat we hadden ontbeten en onze spullen weer hadden ingeladen zijn we naar Wabby Lake gereden, we hebben alleen op het uitzicht punt gestaan want niemand had zin om naar beneden te gaan lopen, we wouden allemaal door naar het beroemde meer, lake mckenzie! Dit was een helderblauw meer met witte stranden, echt perfect!! Hier hebben we de hele middag gezeten, en toen we gingen lunchen ging het weer ineens gigantisch hard regenen, maar gewoon ons broodje in de regen gegeten, het was meer water dan brood maar het was ook wel weer komisch! Na de lunch was het alweer snel droog en dus gingen we weer terug naar het meer om daar nog even lekker te zwemmen, om 4 uur moesten we weer de jeep in om weer richting het pompstation te gaan, om onze banden weer op te pompen en om daarna weer naar de ferry te gaan, terug naar het hostel!
Het was echt super op fraser island, niet dat ik het echt Super gezellig heb gehad doordat het allemaal koppels waren, maar gewoon leuk;) maar alles wat ik heb gezien was ecth prachtig dus ik heb me wel vermaakt! en slapen met zeegeluiden en van te voren onder de sterretjes liggen en dan met vogeltjes en zeezicht wakker worden is toch wel echt gewoon TE PERFECT!

• 23 December 2009 - 07:12

Mams:

Weerzo een geweldig verslag, altijd iets verder gaan meissie dan zie je veel mooiere dingen dan een ander!

• 23 December 2009 - 17:09

Renatatataaaaaa:

Hi deerne! klinkt weer lekker hoor, was ik maar met je meegegaan hehe! wij zitten hier maar kou te vatten maar pakje sneeuw is ook wel mooi met kerst:P ik ga voor je sleeen (smsje) en ik mail je van t weekend wel weer f oke:)

p.s. nog post gehad?:P

• 23 December 2009 - 21:02

Ome Hans:

Ik wens je fijne feestdagen.
    Liebe Grusse aus Langenfeld, s'nachts minus 18gr.

• 24 December 2009 - 10:21

Annet:

hee marinda,

wat een gave verslagen zeg en ook je foto's zijn super!
    erg leuk om je zo te kunnen volgen!

fijne kerstdagen (als je dat gevoel daar tenminste kunt hebben haha)

• 24 December 2009 - 19:45

Nel:

Hoi hoi,
    Fijne kerstdagen, ook namens Frans.
    Het lijkt me wel vreemd om in de warmte Kerst te vieren.
    Groetjes

• 25 December 2009 - 09:16

Oom Gert Jan:

ik wens jou fijne kerstdagen toe
    ik vind ook dat je verhaal echt goed om te horen ,ik zie dat je deed meer iets doen in aussie toch lukt je het wel.

• 27 December 2009 - 23:07

Gerrie :

hoi marinda leuk wat je allemaal meemaakt en wat heb je al veel gezien blijf voorzichtig doen en je krijgt van ons allemaal het allerbeste voor 2010 en dan zien we je weer groetjes fam groot karsijn

• 08 Januari 2010 - 09:56

Willy (buurvrouw):

Prachtige verhalen.'k Kijk uit naar de volgende.Groetjes en nog veel plezier.