Groeten uit de Rimboe! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu Groeten uit de Rimboe! - Reisverslag uit Hervey Bay, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

Groeten uit de Rimboe!

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

19 December 2009 | Australië, Hervey Bay

Ik begin eerst maar even over mijn laatste daagjes in Manly!
Want de dag nadat ik in de dierentuin ben geweest hadden de Belg en ik het briljante idee om een bbq te houden voor het hostel, zo bedacht zo gedaan. We zijn meteen geld gaan verzamelen en naar de winkel geraced om daarna meteen de salades enz te maken. s Avonds zijn we met z`n allen naar het park gegaan en daar wezen bbq-en, dat is dus ook zo leuk aan australie, in alle parken zijn er openbare bbq`s en daar kun je gewoon gratis gebruik van maken!Het was echt super gezellig en ons avondje eindigde dan ook in de lokale pub:P!
De volgende dag ben ik dan eindelijk wezen zeilen:D we (ik en de belg) gingen om 11 uur naar het kamphuis van de zeilvereniging, alleen toen kregen we te horen dat de groep waarmee we zouden gaan al was vertrokken met de zeilboot... dus we gingen maar even een glaasje drinken en toen werden we ineens door 2 mannen aangesproken dat zij even een uurtje gingen zeilen en dat wij dan wel meemochten, uiteindelijk was het zo gezellig op de boot dat we gewoon 6 uur lang zijn wezen zeilen! super gaaf ik heb zelfs de boot geparkeerd(H) whaha!
Nou dat waren mijn laatste 2 daagjes in Manly ik heb het toch nog echt super leuk gehad, en dat nadat ik bij aankomst echt dacht van; shit waar ben ik beland!!
Nu was het tijd om te vertrekken naar Noosa, daar had ik een bushcamp van 3 dagen. Voordat we het bos zouden ingaan moesten we eerst boodschappen doen voor drie dagen want ja er is nou eenmaal geen winkel midden in de bush. Daarna vertrokken we eindelijk het bos in, na een half uur zandweggetjes kwamen we dan eindelijk aan. Wat zag het er al op het eerst gezicht echt super gaaf uit! alles was gemaakt van gerecycelde producten, en dat kon je ook goed zien haha en allemaal hangmatten in een hutje als bed! En die lagen lekker!!! alleen de 2de nacht en 3de nacht moesten we in tenten op de grond slapen met ons slaapzakje, toen ik wakker werd in die tent had ik echt het gevoel dat ik mijn hele rug niet meer kon bewegen! Maar okej, de eerst dag werden we om half 7 uit onze bedden geroepen om daarna meteen ons klaar te maken voor de kano en wandeltocht, de kanotocht was 4 km tegen de stroming van de rivier in en daarna een wandeling van 3 km, uiteindelijk kwamen we dan op een strand uit waar we heerlijk niks hebben gedaan de eerste 2 uurtjes. Totdat er naast ons een jeep kwam vast te zitten. Het duurde 3 kwartier voordat we de jeep met 8 man eruit hadden, de jeep reed meteen weg en de man riep nog snel bedankt. Daarna gingen wij weerr lekker op ons handdoekje liggen, totdat een kwartier later de man waarvan de jeep was ineens terug kwam lopen met een fles wijn als bedankje;)! en toen moesten we de tocht weer helemaal terug lopen en kano-en! het was zwaar maar zeker de moeite waard!
De 2de dag zag er eigenlijk precies hetzelfde uit weer kano-en en wandelen, alleen was de kanotocht nu 8km en de wandeltoch 9km! en dan ook nog weer terug hea! alleen deze dag was echt super lachen, de eerst dag zat ik bij 2 meiden in die echt super serieus waren en was wel gewoon gezellig! maar 2de dag gingen die dus niet meer omdat ze de eerste dag al te zwaar vonden, dus toen werd ik bij 2 jongens ingeplaats, nou ik weet niet hoevaak we zijn omgeslagen en hoe lang telkens de andere kano`s op ons moesten wachten maar het was echt te grappig! we stopten ook nog bij een zijtak van de rivier, daar was het water super helder en daar kon je ook zwemmen enz! echt prachtig! daarna gingen we weer verder tot aan een strand! daar kon je kiezen voor de 9km wandeltocht of voor na de pub gaan! en neeee ik ben niet naar de pub geweest want ik wou de 2meterkangaroes zien! maar ik heb die hele tocht dus voor niks gelopen want heb niks gezien! dus volgende keer toch maar die pub:P
savonds heb ik ook voor het eerst van mijn leven gefiretwirlt dat was echt gewoon te gaaf voor woorden!
Ook zijn we midden in de nacht naar de rivier gelopen en daar naar de sterren gekeken, het is echt ongelooflijk maar daar zijn echt miljoenen sterren! en als je het water aanraakte dan kreeg je allemaal lichtjes dat is de reactie van het plankton, echt magisch!!!! daarvoor zou ik iedereen al naar australi"e sturen om dat magische effect te zien!
Verder was het douchen en naar de wc gaan ook super het douchen moest echt binnen anderhalve minuut en je mocht maar 1x douchen! en naar de wc gaan haha dat was op een wc zonder doorspoelmogelijkheden, jakkieee!
verder was het tandenpoetsen of vanuit een kraantje maar vaak gewoon bij de rivier veel leuker:P

Ik ben nu alweer 2 dagen in Harvey Bay, ik doe niet zoveel gewoon beetje op het strand liggen, en ik heb even 2 jurkjes gehaald voor mezelf, als kerstcadeautje whaha mooie smoes toch(A)!
maar wel leuk ik zit samen met 2 nederlandse meiden op de kamer en echt gekkenhuis! lekker nederlandse droge humor!
Morgen ga ik naar Fraser Island, drie dagen met een jeep rondkneuren en geen douche of toiletmogelijkheden en jaa ik heb het nieuws gezien, vorige week zijn er 2 doden gevallen bij precies dezelfde safari wat ik ga doen! maar ik kom levend terug:D!

ojaaa en eindelijk zijn de foto`s gelukt haha alle foto`s staan er dus ook de mislukte en de met wat sapjes op foto`s:P

http://picasaweb.google.com/twirlgirl20/20091219#

  • 19 December 2009 - 06:34

    Mams:

    Ha ik ben de eerste die alles leest en ik ga nu de foto''s bekijken!

  • 19 December 2009 - 06:54

    Mams:

    Wat geweldig al die foto''s, met je verhalen erbij helemaal top!

  • 19 December 2009 - 13:18

    Nel:

    Ha, ik ben nr. 2 die reageert!
    Je twirlkunsten ben je nog niet verleerd, heb ik gezien.
    Heel veel plezier op de safari, maar zeker heelhuids terugkomen!

  • 19 December 2009 - 13:21

    Nel:

    Jij in de zon en in de warmte, wij 's nachts in de vorst van min 13!!!!!!!!!!!

  • 19 December 2009 - 14:15

    Bennie:

    Hey,

    zijn aardig wat mooie foto's, leuk om ook wat beelden bij je verhalen te zien.
    Nog veel plezier daar

  • 19 December 2009 - 14:17

    Michel:

    Ziet er weer goed uit meid :D
    Leuke foto's!!

  • 19 December 2009 - 17:38

    Jolanda:

    Heyy Marinda, wat leuk om nu foto,s bij je verhalen te zien!!! Krijgen we hier ook een beetje idee hé. Ik ben jaloers op dat warme strand hoor.. Wat leuk om je majorettekunsten op deze manier terug te zien! Take care.. doei doei groetjes Jolanda

  • 19 December 2009 - 19:10

    Mark:

    hey meid;)

    Mooie verhalen,en nog veel plezier.


  • 20 December 2009 - 01:45

    Suzan:

    hi lieverd!!
    aaah weer echt een tof verhaal! en al die foto's! heel leuk om te zien! maaar doe je voorzichtig met al die (leuke) mannen!! en die safari.. oo doe ajb heel voorzichtig, we willen je indd heelhuids terug!
    klinkt goed die bushcamp en die rivier met van planktons! gaaf!
    ik denk aan je en wens je nog heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeel plezier en dat je met nog veel verhalen terug mag komen & op 't weblog mag zetten!
    Liefs!
    Sue

  • 20 December 2009 - 08:55

    Oom Gert Jan:

    ik vind het hele mooi verhaal en foto's .
    ik was blij dat alles goed bij jou .


  • 21 December 2009 - 08:18

    Mams:

    Je mist hier ook wat hoor, hier ligt inmiddels al 13 cm buiten op de tafel, maar we maken wel wat foto's hoor! Gewoon 35 graden verschil tussen ons.

  • 21 December 2009 - 16:06

    Raoul:

    Heeej,

    Hoe is die daar??

    Nou die verhalen zeggen me eigenlijk wel genoeg:d

    Veel plezier nog daaro!!

    rustig aan heh:P

    groetjes Raoul

  • 22 December 2009 - 21:26

    Marlou:

    Hej zussie,
    Ik ben echt waar verschrikkelijk jaloers op jou!!
    Echt geweldig!!
    Ik denk dat ik je maar achterna kom vliegen..
    Nou doe voorzichtig en kom maar weer heel terug op mn verjaardag;)..
    Liefsss(L)

  • 24 December 2009 - 18:10

    Willemien:

    De foto"s zijn toppie.Ziet er alemaal goed uit.Van uit hier hele fijne kerst dagen en een goed 2010.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 31727

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: