verlanglijstje' wat te doen in Australie' inkorten - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu verlanglijstje' wat te doen in Australie' inkorten - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

verlanglijstje' wat te doen in Australie' inkorten

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

10 December 2009 | Australië, Brisbane

Woehoeee!! ik kan weer een aantal dingetjes van mijn lijst 'dingen die je gedaan moet hebben in australie' afstrepen!
haha maar okej laat ik eerst maar even bij het begin beginnen;)
vanuit Byron Bay ben ik naar surfers paradise gegaan, daar ben ik drie dagen geweest, maar echt bijzonder was het niet, het was gewoon een stad aan het strand maar daarin tegen was het hostel wel heel leuk; ik zat in een soort dorpje van kamers, er was een zwembad een soort bioscoopje en zelfs een winkeltje en een pinautomaat! Maar okej hier heb ik mijn dagen een beetje op het strand doorgebracht en mijn bedoeling was om in surfers uit te rusten van de vele feestjes in byron bay, maar dat kwam er hier 'helaas' ook nog niet van Haha!
Maar toennn....
Met de mooie greyhound bus op naar Brisbane! vanaf brisbane zou ik met de trein naar Manly gaan, dat was een wijk van brisbane en daar was mijn hostel. Helaas duurde de treinrit geen 10 minuutjes zoals ik had verwacht als er op internet staat dat de wijk dichtbij Brisbane ligt maar nee de treinreis duurde 40 min! (in australie is dat een klein stukje ja....)
Maar okej eenmaal aangekomen werd ik super leuk opgevangen door de baas en basin van het hostel het leek alsof je een huis van een familie binnenkwam zo gezellig waren die mensen en het hostel, dus met goede moed het dorpje en het 'volgens internet' op 1 minuut afstand liggende strand gaan zoeken;) hmm ik heb 4 km langs de kustlijn gelopen maar het enige wat ik tegenkwam waren modderstranden die onder water liepen met hoogtij. Nou leuk allemaal tegenvallertjes, saggie de eerste dag en had geen idee wat ik de rest van de week zou moeten doen omdat het zo ver weg lag van alles, oftewel drama drama drama!
Maar marinda bedacht zich de volgende dag dat ze wel de hele week kon zitten zeuren van er is hier geen **** te doen maar dat het juist verstandiger was om misschien toch maar eens uit te zoeken wat er wel te doen is en gewoon te genieten van de rust! en zo gedacht zo gedaan! Marinda vermaakt zich nu prima hier!
De eerste dag heb ik heerlijk langs de kust gelopen, ik ben 6 uur lang weggeweest dus aardig wat kilometertjes echt heerlijk!
Gisteren zou ik gaan zeilen met nog wat anderen uit het hostel, maar eenmaal aangekomen bij de balie om ons in te schrijven, vertelde de vrouw achter de balie dat het zeilen niet doorging wegens een te harde wind, waardoor het dus te gevaarlijk is voor onervaren mensen om te gaan zeilen, MAAR zondag is er een nieuwe kans, als het weer dan wel goed is dan gaan we zeilennn:D:D! Omdat we dus niet konden zeilen zijn we gezellig met z`n 10en naar het plaatselijke buitenzwembad gegaan en hebben daar lekker de hele dag doorgebracht;)
en dan vandaag!
Ik ben naar de Australia zoo geweest! oftewel de dierentuin van Steve Irwin (crocodile hunter)! supergave dierentuin! en jaaa ik heb
nummer 1 lijst; koala`s geknuffeld (en een foto ervan, die voor eeuwig een ere plekje in mijn kamer zal krijgen:P)
nummer 2; kangaroe`s geaaid, naast gezeten, gelegen!
nummer 3 lijst (eerlijk gezegd wou ik dit altijd al doen en was het niet echt iets van dat moet in australie, maar toch ik heb het gedaan dus hij hoort erbij; olifanten gevoerd! super gaaf, je mocht haar slurf aaien en heeeel veel eten geven echt super leuk om te doen
nummer 4; super vet! als een echte backpacker meegelift met een stel uit het hostel! en de manier waarop was te backpackigg (geniaal woord is het niet:P) namelijk het was een pickup truck alleen was de achterkant niet open maar echt zo`n hokje met een matrasje erin, en in deze hitte van 34 tot 38 graden was het moordend! want er zaten geen ramen in want het is natuurlijk illegaal wat we deden! maar super leuk, acherin even goed gediscuseerd met een belg over de verschillen tussen,,, naja om eerlijk te zijn over hoe veel beter wij nederlanders natuurlijk zijn!
nummer 5; mijn eerste australische eilandje bezocht op de terugweg vanaf de dierentuin, we konden heel goedkoop met de ferry naar een eilandje en konden het niet laten om er even heen te gaan, nou en het was het zeker waard, prachtig strandje, heel weinig huisjes 1 winkeltje en 1 fish&chips! en daar zijn wij natuurlijk niet voorbij gelopen en hebben daar wat gegeten. Mijn bestelling was chips, size small, en wat verwacht je dan als nederlander, een klein bakje patat, wat kreeg ik een gigantische familiezak! waar zeker 5 mensen van konden eten! en dat was small, en zo kon ik toch weer even laten merken dat nederlanders daarop voorbereid zijn, want de belg had trek en nam een medium, Nou een tas vol kreeg hij mee whaha!
Morgen ga ik denk ik even een fiets huren en dan maar eens de ultieme toerist op een fiets uithangen!
en de rest word vast nog wel leuk, want weer super leuke mensen ontmoet in het hostel en dus genoeg leuke ideeen! en jaaa ik kan eindelijk zo wat foto`s erop zetten woehoe!! ze staan al op de laptop nu nog op het internet!
en ojaa iedereen vraagt; wat doe je met kerst en oud&nieuw? ik zeg; Ik heb geen idee, ten eerste kerstgevoel heb ik niet met deze hitte, het komische is dat ze hier als versiering wel sneeuwkristallen gebruiken, terwijl het hier elke kerst hartje zomer is! en oud&nieuw hmm ergens in een stad waar ik dan ben:P haha want ik heb in elk hostel nog gigafeestjes gehad dus ik ben niet bang dat dat niet zal gebeuren met oud&nieuw!
nou de groetjess allemaal

  • 10 December 2009 - 12:54

    Mams:

    Wat een verslag weer, precies zoals je ze af en toe in de sms'jes naar me toe doet!

    Geweldig!

    Bellen hoor!!!!

  • 10 December 2009 - 13:04

    Nel:

    Wat is het toch leuk om je berichtjes te lezen. Zie er steeds naar uit, maar dit keer duurde het meer dan een week!!!!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt en leuke dingen doet en ziet.

    Groetjes

  • 10 December 2009 - 13:05

    Nel:

    Nu de foto's nog!

  • 10 December 2009 - 13:17

    Renata:

    ah ik ben niet jaloers:P klinkt weer leuk marinda, nice verslag!!
    ik ben benieuwd naar je foto's mail je ze als het via deze site niet lukt?:P
    ben benieuwd!
    xxx

  • 12 December 2009 - 12:20

    Nicole:

    He Marinda,

    Leuk om te lezen al je verslagen! Het lijkt me geweldig daar, ik ben enorm jaloers!!! Zo te lezen heb je in die hitte de slaapzak niet altijd nodig hahaha.
    Nou ik lees wle weer wat je allemaal mee maakt daar!!

    Groetjes Nicole

  • 12 December 2009 - 15:32

    Oom Gert Jan :

    ik vind het geweldig verslag van jou te lezen

    door te zetten om meer plezier

    ik wach ook op jouw foto's

  • 15 December 2009 - 13:19

    Mams:

    Tot over een paar dagen als je weer uit de bush-bush bent!

  • 16 December 2009 - 11:57

    Kirsten:

    Haaaaaai.. Nou, ik ga ook lekker een weekendje weg! Ik zal jou ff jaloers maken, ghehe(A)!
    Leuk man, geniet er nog van, 121 dagen....

    Dikke Kusss

  • 16 December 2009 - 11:57

    Kirsten:

    En... je foto's:)?

  • 18 December 2009 - 21:35

    Noes:

    Heee travelster, even de tijd genomen om je verslagen te lezen. Het gaat je goed af daar in het verre. Ga door met genieten en ontdekken van alle Australische kenmerken.
    Wens je vanuit hier in ieder geval alvast een goede jaarwisseling, eentje die je geheugen niet meer wil verlaten.

    Have fun and enjoy your journey.....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 2010
Totaal aantal bezoekers 31724

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: