een 2de examenreis in Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu een 2de examenreis in Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

een 2de examenreis in Byron Bay!

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

02 December 2009 | Australië, Byron Bay

Jaa zoals jullie zien ben ik niet in Sydney gebleven maar ben ik met de bus naar Byron Bay gegaan. De reden hiervoor was dat het gewoon veeeel te duur werd in Sydney! Op internet had ik begrepen dat alleen in de week rond oud en nieuw de hostels erg duur zouden zijn, maar helaas werden ze gewoon vorige week al 3x zo duur. En ik had niet zo zin om daar mijn geld aan te verspillen en daarom heb ik mijn plan even drastisch veranderd.. Ik heb een hop on/hop off bus naar Cairns geboekt, dit betekend dat ik onderweg af en op kan stappen wanneer en waar ik maar wil;)!
En de eerst plek waar ik heen wou gaan was Byron Bay, bleek toeristische plek te zijn en ik dacht waarom niet!
De busreis was echt super gezellig. Ik ontmoette 2 jongens die zelf in sydney wonen en van mijn leeftijd waren, ze zaten voor mij en we hebben de hele reis (12 uur lang) lopen ouwehoeren over van alles en nog wat. Ze vroegen me ook waar ik ging slapen, ik zei; ik heb nog geen idee ik kijk wel als ik aankom. Alleen toen zeiden hun dat het echt onmogelijk zou worden want er was schoolish (examenfeest; in australie gaan alle geslaagden naar dezelfde plek toe en Sydney gaat dus altijd naar Byron Bay) oftewel alle hostels zouden zoieso vol zitten! Maar uit het niets stelden ze voor dat ik wel bij hun in het appartement mocht overnachten GRATIS:D alleen zeiden ze toen ook nog dat met z`n 13e waren! oeps is dat wel zo verstandig dacht ik, maar die jongens kwamen echt doodnormaal over dus ik denk we zien het gewoon een nachtje aan en dan kan ik altijd meteen weer weg als ik dat wil. Nou de jongens waren echt doodnormaal, tuurlijk zitten er zuiperds tussen maarja het is hun examenreis duhuh! maar ik zit mooi in een appartement met de rustigste en de netste jongen want het mooie was toen we in het appartement aankwamen bood een jongen aan dat hij wel op de bank ging liggen en dat ik dan in het bed kon slapen, nou wat een gentleman haha!
Maar ik zit nu al weer 4 dagen in Byron Bay, echt super gezellig, dikke party`s en beetje op het strand rondhangen, verder is er ook niet veel meer te zien dus morgen ga ik weer verder richting Surfers Paradise!
Mijn engels is nu echt op zijn best, en dat al binnen 2 weken onvoorstelbaar!
en ik ben al super bruin geworden woehoeee:D!
En nu maar eens een poging doen tot foto`s plaatsen!

  • 02 December 2009 - 05:48

    Marianne:

    Je hebt het goed voor elkaar hoor! Ik ben benieuwd naar de foto's! Veel pezier!

  • 02 December 2009 - 07:55

    Mams:

    He lieverd heerlijk weer met je gebabbeld!
    Weer een mooi verslag! Blijf ervan genieten!
    kusjes van ons

  • 02 December 2009 - 09:10

    Mams:

    Ik heb begrepen dat de foto's nog niet lukken, maar we krijgen ze vast wel een keer te zien.

  • 02 December 2009 - 09:22

    Bennie:

    Hey Marinda,

    klinkt goed allemaal,
    ben ook erg benieuwd naar de foto's, khou je blog wel in de gaten.

    is mijn foto overgekomen?

  • 02 December 2009 - 10:22

    Oom Gert Jan:

    ik was blij dat alles goed met jou .
    echt plezier overal waar zit je
    en ook mooi verslag lees ik
    kom ook foto's te zien

  • 02 December 2009 - 13:25

    Jolanda:

    Heyyy Marinda, leuk weer wat van je te horen! ( al hoor ik zo nu en dan wel wat van je moeder tussendoor..;-) )
    Ben erg benieuwd naar de foto,s maar zo te zien is het (nog) niet gelukt.
    Tot gauw maar weer en ondertussen veel plezier!
    xxx

  • 04 December 2009 - 23:02

    Buren Groot Karsijn:

    heey marinda, wat gaaf dat je het zo goed treft. al lekker bruin geworden lees ik, het is hier nat en koud :P
    je hebt dus de eerste jumpende kangaroe's gezien :P
    pas goed op jezelf en nog ontzettend veel plezier en groeten van ons allemaal. xx

  • 05 December 2009 - 07:04

    Mams:

    Als ik buiten de deur kom, vraagt iedereen hoe heeft Marinda het?
    Wat leuk dat iedereen zo aan je denkt. Oma Mondriaan vond de pc maar eng (want je moet dan scrollen), maar wilde wel weten hoe het met je gaat?

    Tot zo!!!!! Even wachten tot de rest wakker is........

  • 05 December 2009 - 12:48

    Erik & Diana:

    He Marinda, wat goed dat je het zo toppie vindt! Ook wij zijn benieuwd naar de foto's, maar die krijgen we nog wel eens te zien toch?
    Groeten en nog heel veel plezier

  • 07 December 2009 - 00:20

    Ome Hans:

    Here in the City, the rink open, Very nice, but you have good sun.
    Take care of your self.

  • 09 December 2009 - 10:43

    Kirsten:

    Haa Schatje!

    Wel denken aan wat ik je gezegd heb hé! Ik weet niet hoeveel jongens je mee neemt, maar ik moet ze keuren! Haha grapje toch;)
    Veel plezier!

  • 09 December 2009 - 12:34

    Mams:

    Marinda heeft vandaag laten weten, dat ze morgen een stukje op haar blog zal zetten!!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 311
Totaal aantal bezoekers 31713

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: