Eerste dagen:D! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu Eerste dagen:D! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Marinda Renselaar - WaarBenJij.nu

Eerste dagen:D!

Door: Marinda

Blijf op de hoogte en volg Marinda

25 November 2009 | Australië, Sydney

Hier mijn eerste echte reisverslagje rechtstreeks uit Australie!!

Mijn eerste deel van de reis was echt TE saai, ik zat tussen een chinese man en een zweeds meisje, beiden zeiden niks en sliepen eigenlijk alleen maar..
Heel wat uurtjes verder kom in taipei (taiwan) aan, en daar had ik me toch even een geluk!
ik zocht een plekje om te slapen want dat lukte namelijk niet in het vliegtuig, de enigste optie waren plastic banken, dus toch maar even verder zoeken. Zo uit het niets word ik tegengehouden door een wat ouder stel, zij drukten een of ander ticket in mijn hand, en zeiden dat ik die mocht hebben en dat ze er niks voor terug vroegen. Wat bleek het nou te zijn, een ticket zodat je kon loungen in de eerste klas loungeruimte! Oftewel relaxte fauteuils en onbeperkt eten/drinken/gamen en internetten helemaal gratisssss:D! Nou nu kon ik met frisse tegenzin het laatste stukje naar Sydney wel overleven;)!

1ste dag;
HEIMWEE, kom je alleen op een vliegveld aan, moet je gaan bellen naar het hostel zodat ze je komen halen, dan kom je aan in je hostel en uit verveling ga je een beetje rondlopen in sydney, maar wat voelde ik me alleen op de wereld zeg! ik dacht; verdorie net aangekomen en nu al heimwee hebben, dat is niet goed! maar het zal wel door de vermoeidheid komen;)

2de dag;
Nadat ik heeel lang had geslapen, nouja met heel veel wakker worden, een hostel is nou eenmaal niet de stilste plek en daarom hebben ze denk ik ook oordopjes uitgevonden:D!
Ik zit wel bij aardige mensen op een kamer, een jongen en meisje uit Canada en een meisje uit Duitsland, allemaal zijn ze al een aantal maanden in Australie en dat kun je ook wel merken aan die duitser want die spreekt vloeiend engels!

Als eerste ben ik naar The Opera House geweest met uitzicht op the Harbour Bridge, prachtige plaatjes geschoten en alvast een mooi plekje uitgezocht waar ik wil gaan zitten met oud en nieuw!
Op de terugweg ben ik door een park gelopen met prachtige tuinen en dieren (vleermuizen die overdag vliegen!)
Daarna heb ik een aantal uurtjes rondgelopen in The Art Gallery of New South Wales, hele vage kunst allemaal haha!
Op de terugweg naar het hostel zag ik midden tussen alle wolkenkrabbers ineens een kathedraal staan, en ach ik was toch al beetje cultureel bezig dus waarom daar ook niet even binnen kijken, ook dit was weer echt te mooi! bleek te gaan om de St Mary`s Cathedral.

3de dag; Blue Mountains!!

Ik moest op de bus wachten bij Holiday Inn (hotel) daar kwam ik 3 andere backpackers tegen, ze woonden allemaal in spanje maar de een kwam uit duitsland en de andere uit argentinie en de andere weet ik niet meer:P maar echt super aardige mensen en ben daar ook ongeveer de hele dag mee opgetrokken.
We werden opgehaald door een echte local van de blue mountains, ook zo typische australi"er, NO WORRIES! Hij bracht ons eerst naar een plek om te ontbijten een hoe toevallig, daar zie ik mijn eerste kangaroe (levend) het waren er zelfs 3! een mama, papa en een schattig mini kindje:D
Hij heeft ons langs prachtige watervallen geleid en langs smalle paadjes door de bergen heen! Daarna gingen we luchen bij de Three sisters (3 bergen, verhaal moet je maar op internet zoeken) Daarna zijn we weer langs een andere berg helemaal naar beneden gelopen (precies 1000 trappetjes af, neeeh heb ze niet geteld, stond bovenaan;))
gelukkig moesten we ze niet alle duizend weer op want we gingen met een heel mooi kabelwagentje naar boven, we zouden met de stijlste trein van de wereld naar boven gaan maar deze was kapot!

Nou morgen maar eens even wat zaakjes gaan regelen voor werken en verder reizen;)

Mijn eerste indruk, sydney prachtige stad, maar ik ga denk ik toch liever de natuur nu in, nu ik de blue mountains heb gezien ben ik echt verschrikkelijk benieuwd naar the outback!
En die australi"ers ze zijn echt allemaal hetzelfde
de ene soort; hardwerkend, in de pauze sporten in het park
de andere; no worries, bier drinken en te raar voor woorden maar juist daarom zo leuk!
groetjes

  • 25 November 2009 - 08:54

    Oom Gert Jan:

    ik was blij dat alles goed met jou en goede verslag dit ik lees en wel leuk voor jou
    tot volgende keer

  • 25 November 2009 - 10:57

    Mama:

    Leuk om zo een verslagje te lezen en heb stiekum op internet gekeken wat nu eigenlijk the Blue Mountains zijn, wat prachtig! Je hebt vast hele mooie foto's hiervan.
    Dag schat!

  • 25 November 2009 - 11:51

    Marianne:

    Leuk om te lezen wat je allemaal doet en hoe het met je gaat. Gelukkig vermaak je je prima. Nu ik je blog heb gelezen ben ik toch wel een beetje jaloers op je.....


  • 25 November 2009 - 12:02

    Nel:

    Hoi meid,
    Fijn dat het goed gaat en dat je van de mooie natuur geniet. Zou ik ook doen en niet te veel in de stad ronddolen. Geniet er maar dubbel van en nog veel plezier.

  • 25 November 2009 - 12:06

    Nel:

    Nog even iets.
    Heb je het gehoord van de kamelen in Australie? Zij zijn op zoek naar water en hebben een dorp overvallen. De bewoners durven hun huis nu niet meer uit. Dit is in Noord Australie. Was net op het nieuws. Hoe warm is het nu bij jullie?

  • 25 November 2009 - 12:54

    Renatatata:

    waaauw klinkt supervet!:) leuk om te lezen!
    is het trouwens ook erg warm? heb ik je nog helemaal niet over gehoord:P
    xx

  • 26 November 2009 - 00:06

    Marinda:

    Ik ben langzaam aan het verbranden:D! haha
    eerste 2 dagen waren nogal bewolkt maar wel lekker warm, en nu is het volop sunshine:D gisteren was het in de blue mountains, 39 graden!!! en vandaag zal het wel net zo warm weer worden want ik heb het nu (11 uur) al bloedje heet, lekker short en hempje aan!

  • 26 November 2009 - 00:06

    Marinda:

    ojaa, had het niet gehoord van die camelen;)

  • 26 November 2009 - 09:35

    Diana:

    Fijn dat alles goed gaat.Zo te lezen heb je prima naar je zin. Meid geniet er lekker van en heel veel plezier. groetjes diana

  • 26 November 2009 - 10:04

    Oom Gert Jan:

    kom jouw foto's op dit web ik vind het leuk te zien
    gelukkige maar dat alles goed met jou

    never mind

  • 26 November 2009 - 10:34

    Suus :

    Marinnnn!
    Klinkt lekker allemaal! Goed cultureel bezig meisje ;] Hoe is de taal daar trouwens? heel lomp Engels toch? Wel te verstaan?
    Heel veel plezier nog & i'll keep following you!
    & als je heimwee hebt...
    no worries, mate
    voor je het weet ben je terug...
    Geniet!
    Liefs,
    Suzan

  • 26 November 2009 - 13:22

    Jolanda:

    hey Marinda, leuk om je (eerte) verslag te lezen!
    waren die kangaroe's net zo onder de indruk van jou als jij van hun? haha.
    Nou veel succes met het vinden van een baantje, ik lees het allemaal wel weer..

    grxxtjes uit waterkoud Holland

  • 26 November 2009 - 17:04

    Schoonzus ;):

    Hai meis,

    Je gaat nog veel zien ma je indrup op alles zou nu al wel groot zijn... Je grote Broer mist je stiekum wel met wat sappies op geeft ie het toe..hihi Maar ik blijf zo nu en dan lezen over je en dan ma wachten tot je terug bent...
    Liefs Inge

  • 26 November 2009 - 17:11

    Michel:

    Wat leuk om te lezen meid!
    Zo te horen heb je het al goed na je zin :)

    Veel plezier nog en ik hou je in de gaten dame! :)

  • 26 November 2009 - 22:22

    Cynthia En Arjan:

    Beste Marinda,

    We hebben het hier thuis niet zo tegen je gezegd maar echt heel stoer van je dat je dit zo helemaal alleen doet!! Heel veel plezier en we blijven je blog volgen.

    Let op voor overstekende kangaroo's!! Nou, tot snel en ook de groetjes van de kids.

  • 29 November 2009 - 20:03

    Mama:

    We kijken elke dag op je "Page" maar wat zijn wij blij met sms en internet. Wanneer komen de foto's???

  • 03 December 2009 - 22:45

    Gaby:

    Marinda!
    Ook ik was natuurlijk even benieuwd naar al je verhalen, maar klinkt echt ontzettend mooi joh!
    Geniet ervan, want voor je het weet is het natuurlijk weer voorbij;) (Wijze woorden dacht ik zo hahaha!:P)
    En kusjes aan de (Mooie!) Australische mannen, want ik weet zeker, die heb je daar genoeg rondlopen! Haha!

    xxxxx.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marinda

Actief sinds 07 Okt. 2009
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 31723

Voorgaande reizen:

05 September 2012 - 31 Januari 2013

Internship in Nicaragua

09 Augustus 2011 - 16 Augustus 2011

Luilekker zomervakantie Turkije

20 November 2010 - 24 November 2010

Midweek London!

09 Maart 2010 - 25 April 2010

Backpacken in Nieuw Zeeland

21 November 2009 - 09 Maart 2010

Backpacken in Australië

Landen bezocht: